Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

308
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

124
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر مسؤولیت اجتماعی درک شده سازمان بر ترجیح برند با نقش نگرش به برند و ارتباط خود با برند؛ مورد مطالعه: بیماران بیمارستان نمازی شهرستان شیراز

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه و هدف: مطالبه از سازمان ها برای «مسؤولانه عمل کردن» در قبال جامعه, موضوعی است که با گسترش روزافزون اثرگذاری آن ها بر محورهای تشکیل دهنده توسعه پایدار, منجر به این شده است که مفهومی به نام مسؤولیت اجتماعی سازمان در دنیای مدیریت ظهور پیدا کند. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مسؤولیت اجتماعی درک شده سازمان بر ترجیح این برند با نقش میانجی نگرش به برند و ارتباط خود با برند در بیمارستان نمازی شهر شیراز انجام شد. مواد و روش ها: پژوهش حاضر از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده ها, ماهیت توصیفی پیمایشی دارد. داده های این پژوهش از طریق توزیع پرسشنامه استاندارد در میان یک نمونه 200 نفری از بیماران بیمارستان نمازی که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند, گردآوری شده است و بررسی روابط میان متغیرها از طریق مدل یابی معادلات ساختاری صورت گرفت. یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که مسؤولیت اجتماعی درک شده بیمارستان نمازی, اثر مثبت و معناداری بر نگرش به برند, ارتباط خود با برند و ترجیح این برند توسط بیماران دارد. همچنین تأثیر میانجی متغیر نگرش به برند در رابطه بین مسؤولیت اجتماعی درک شده بیمارستان نمازی و ترجیح این برند توسط بیماران تأیید شد, ولی نقش میانجی متغیر ارتباط خود با برند در این رابطه تأیید نشد. ملاحظات اخلاقی: مشارکت کنندگان با آگاهی از اهداف پژوهش پرسشنامه ها را تکمیل کردند. نتیجه گیری: ارتقا و گسترش فعالیت های مسؤولیت اجتماعی سازمان در بیمارستان نمازی و دیگر بیمارستان ها و مراکز خدماتی مشابه, می تواند نقش مثبت و معناداری در بهبود نگرش ها و ارزیابی های بیماران نسبت به برند بیمارستان, تقویت ارتباط خودپنداره آن ها با برند و به نوبه خود ترجیح برند بیمارستان توسط آن ها داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دهقانی زاده، مرضیه، و زندی لک، مرضیه. (1399). تأثیر مسؤولیت اجتماعی درک شده سازمان بر ترجیح برند با نقش نگرش به برند و ارتباط خود با برند؛ مورد مطالعه: بیماران بیمارستان نمازی شهرستان شیراز. اخلاق زیستی، 10(35 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/521166/fa

    Vancouver: کپی

    دهقانی زاده مرضیه، زندی لک مرضیه. تأثیر مسؤولیت اجتماعی درک شده سازمان بر ترجیح برند با نقش نگرش به برند و ارتباط خود با برند؛ مورد مطالعه: بیماران بیمارستان نمازی شهرستان شیراز. اخلاق زیستی[Internet]. 1399؛10(35 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/521166/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه دهقانی زاده، و مرضیه زندی لک، “تأثیر مسؤولیت اجتماعی درک شده سازمان بر ترجیح برند با نقش نگرش به برند و ارتباط خود با برند؛ مورد مطالعه: بیماران بیمارستان نمازی شهرستان شیراز،” اخلاق زیستی، vol. 10، no. 35 ، pp. 0–0، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/521166/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا