مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,060
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأملی در آموزش املا

صفحات

 صفحه شروع 78 | صفحه پایان 88

چکیده

 خط و دستور خط, یکی از عوامل همبستگی ذهنی و زبانیِ پیکره ی اجتماعی و فرهنگی هر جامعه به شمار می آید. نگه داری و گسترش آن, پایه ها و مبناهای علمی و آموزشی مناسب را می طلبد؛ به همین سبب, اتفاق نظر در کاربست این بنیان ها ضروری است. پیوسته و جدانویسی برخی از تکواژها مانند: «بی, به, ها, تر, و. . . » از مقوله هایی است که می باید در آموزش به آن توجّه ویژه ای شود. املا یا درست نویسی شکل نوشتاری کلمات, بر هنجارهای خط و عادت های بصری, سامانه ی ذهنیِ زبان آموز, استوار است. گاهی تفاوت های رسم الخطی و سلیقه های نوشتاری, سبب دشواری املا و نارسایی در یادگیری می شود. این مقاله به بررسی پیشینه ی حرف«به, ب» در نوشتار و چگونگی تدریس آن در محیط های آموزشی پرداخته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری شلدره، فریدون، و چنگیزی، علی رضا. (1398). تأملی در آموزش املا. پژوهشنامه اورمزد، -(47 )، 78-88. SID. https://sid.ir/paper/523594/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری شلدره فریدون، چنگیزی علی رضا. تأملی در آموزش املا. پژوهشنامه اورمزد[Internet]. 1398؛-(47 ):78-88. Available from: https://sid.ir/paper/523594/fa

    IEEE: کپی

    فریدون اکبری شلدره، و علی رضا چنگیزی، “تأملی در آموزش املا،” پژوهشنامه اورمزد، vol. -، no. 47 ، pp. 78–88، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523594/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button