مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

805
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

575
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی تأثیر اثرات ویروسی شبکه های اجتماعی و رسانه بر تمایل خرید مصرف کنندگان

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 104

چکیده

 از جمله پدیده های جدیدی که با ترکیب تکنولوژی های گوناگون ارتباطی امروزه به وجود آمده, شبکه های اجتماعی مجازی است. تمایل استفاده از تکنولوژی شبکه های اجتماعی آنلاین, پدیده اجتماعی را بیان می کند که به تعاملات در میان کاربران وابسته است و تمایل استفاده از فناوری های روز به مفهوم تمایل گروهی از افراد به ادامه استفاده از آن تکنولوژی با یکدیگر است. متخصصان و شرکت ها می توانند از شبکه های اجتماعی آنلاین برای ارتباطات بازاریابی, توسعه محصول, آشنایی با افراد دیگر در همان رشته, به روز کردن اطلاعات تخصصی و و برقراری روابط بازاریابی استفاده کنند. شرکت ها از رسانه های اجتماعی از جمله سایت های شبکه اجتماعی, با هدف افزایش ترافیک وب سایت خود, ایجاد روابط مستقیم با مشتریان, شناسایی فرصت های کسب و کار جدید, توزیع محتوا, ایجاد جوامع برندی و جمع آوری بازخورد از مشتریان استفاده میکنند. با افزایش رقابت در دنیای امروز, نیاز سازمان ها به استفاده از رویکردی مشتری محور در استراتژی بازاریابی شان, به طور چشمگیری افزایش یافته است. شرکت ها یاد گرفته اند که جذب مشتری کار سختی نیست, اما تبدیل آن ها به مشتریان وفادار به سازمان کاری بس مهم و دشوار است. امروزه تحقیقات نشان داده اند که رضایت مشتریان دیگر کافی نیست, بلکه آن چه مهم است نگهداری مشتریان و افزایش وفاداری آن هاست. مشتری تنها تا زمانی وفادار خواهد ماند که احساس کند ارزش بهتری را دریافت کرده است. پژوهشگران شبکه های اجتماعی و رسانه را به عنوان نموداری از روابط و تعاملات, میان گروهی از افراد تعریف می کنند که اغلب واسطه ای برای گسترش اطلاعات, ایده ها و تاثیر میان اعضاست. بیشتر سرویس های تحت وب SNM, ابزارهایی برای تعامل آنلاین فراهم می کند که به اشتراک گذاری ایده ها, فعالیت ها, وقایع و علایق را درون شبکه های فردی را امکان پذیر می سازد. بازاریابی ویروسیSNM شکل خاصی از بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی است که تبادل باورهای مطلوب مصرف کنندگان را در مورد محصولات / سرویس ها, شرکت ها و یا برندها را تشویق و امکان پذیر می سازد. همچنین این بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی موجب انتقال پیغام های تشویقی به اقوام و دوستان بر روی سایت های SNM می شود. هدف اندازه گیری اثر ویروسی سایت های SNM بر روی تمایل خرید محصول/خدمت بر اساس تئوری کنش عقلایی, مدل پذیرش اطلاعاتی و ریسک ادارک شده است. این رویکرد به پژوهشگران و کارورزان این امکان را می دهد که برای سود بردن از بازاریابی ویروسی SNM, دانش خود را تعمیق دهند با توجه به مطالب مطرح شده, پژوهشگر در این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سوال است که, آیا بازاریابی ویروسی شبکه اجتماعی و رسانه بر تمایل خرید مصرف کنندگان تأثیر دارد؟

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آوینده، محمدعلی، پورقرایی، پانته آ، و رضایتی، لیلا. (1399). شناسایی تأثیر اثرات ویروسی شبکه های اجتماعی و رسانه بر تمایل خرید مصرف کنندگان. پژوهش های کاربردی در مدیریت و حسابداری، 5(17 )، 88-104. SID. https://sid.ir/paper/523971/fa

    Vancouver: کپی

    آوینده محمدعلی، پورقرایی پانته آ، رضایتی لیلا. شناسایی تأثیر اثرات ویروسی شبکه های اجتماعی و رسانه بر تمایل خرید مصرف کنندگان. پژوهش های کاربردی در مدیریت و حسابداری[Internet]. 1399؛5(17 ):88-104. Available from: https://sid.ir/paper/523971/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی آوینده، پانته آ پورقرایی، و لیلا رضایتی، “شناسایی تأثیر اثرات ویروسی شبکه های اجتماعی و رسانه بر تمایل خرید مصرف کنندگان،” پژوهش های کاربردی در مدیریت و حسابداری، vol. 5، no. 17 ، pp. 88–104، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/523971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button