Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

پکنده مهراب | نازی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    1-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    549
  • دانلود: 

    337
چکیده: 

با توجه به اینکه قیمت تمام شده پول بیانگر مدیریت صحیح منابع و مصارف و هزینه های بانک می باشد و ریسک اعتباری بیانگر مدیریت پرداخت و وصول تسهیلات می باشد ارتباط این دو می تواند مبنای دقیقی برای بررسی کارآئی مدیران وعملکرد بانک باشد. جامعه آماری در این تحقیق بانک های ملی استان ایلام به تعداد 36 شعبه می باشد و نمونه آماری شامل 36 شعبه بود که نمونه گیری به روش سر شماری انجام شد. داده های تحقیق از صورت های مالی در 5 سال متوالی از سال 1394 تا 1398شعب بانک به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیر سون و اسپیرمن، رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافته های پژوهش حاکی از این است که بین ریسک اعتباری، مطالبات سررسیده، مطالبات معوق، مطالبات مشکوک الوصول، نوع وثائق مطالبات مشکوک الوصول، سن تقویمی مطالبات مشکوک الوصول با قیمت تمام شده پول در بانک ملی استان ایلام رابطه مستقیم و بین وصول مطالبات با قیمت تمام شده پول رابطه معکوس وجود دارد. از آنجایی که بین ریسک اعتباری با قیمت تمام شده پول رابطه وجود دارد به مدیران بانک پیشنهاد می شود که اهداف راهبردی بانک در زمینه کاهش ریسک اعتباری بایستی بیشتر معطوف به وصول به ترتیب مطالبات مشکوک الوصول، مطالبات معوق و مطالبات سررسیده باشد تا میزان هزینه ی مطالبات مشکوک الوصول در بانک کاهش یابد و نوع وثائق نیز در پرداخت و وصول مطالبات مد نظر قرارگیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 549

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 337 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    1-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    499
  • دانلود: 

    417
چکیده: 

با توسعه مفاهیم مرتبط با بازاریابی، نگرش سازمان ها به مشتریان در جهت ایجاد روابط پایدار نیز در مسیر تغییر قرار گرفته است. بانک ها و موسسات اعتباری نیز از این قاعده مثتثنی نیستند. در این میان بیشتر سازمان ها توجه خود را بر پیاده سازی صرف نرم افزار معطوف داشته اند که خود باعث ایجاد مشکلات فراوانی به دلیل عدم توجه به زیرساخت فرآیندی آن شده است. این مهم ضرورت تدوین فرآیندهای مرتبط را آشکار می سازد. مطالعه ادبیات تحقیق و پیشینه سایر تحقیقات منجر به شناسایی 15 متغیر در قالب 5 بعد اصلی آمادگی فناوری اطلاعات و ارتباطات، آمادگی سازمانی، آمادگی منابع انسانی، آمادگی محیط خارجی و در نهایت آمادگی اطلاعاتی گردید. پژوهش مورد نظر از نوع پیمایشی بوده و در ادامه با استفاده از ابزار پرسشنامه نسبت به اخذ نظرات 102 کارشناس در سطح شبکه بانکهای خصوصی اقدام و با استفاده از آزمون هایی نظیر کولموگروف – اسمینروف، t تک نمونه ای و فریدمن این گونه نتیجه گیری شد بانکهای خصوصی کشور از آمادگی لازم جهت پیاده سازی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برخوردار است. این آمادگی در حوزه های سازمانی، زیرساخت ICT، اطلاعتی و نیروی انسانی بوده ولی محیط خارجی سازمان از آمادگی لازم در این عرصه برخوردار نبوده و نیازمند توجه بیشتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 499

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 417 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    15-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    372
  • دانلود: 

    249
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی تاثیر متغیرهای مکانی، زمانی و حمل و نقل شرکت های صنعتی بر عملکرد محیطی زنجیره تامین میباشد. این تحقیق در زمرة تحقیقات توصیفی _ پیمایشی و از نوع تحقیقات کاربردی قرار دارد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان کارکنان شرکت های صنعتی صادر کننده می باشند. روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت غیر احتمالی در دسترس می باشد و حجم نمونه از فرمول کوکران و برابر با 203 می باشد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها کلیه فرضیات تحقیق پذیرفته شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 372

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 249 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    20-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    585
  • دانلود: 

    233
چکیده: 

علم مالی در سال های اخیر به علت رشد و توسعه روزافزون شرکت ها و پیچیده تر شدن اقتصاد، توسعه بدیلی یافته است و سرمایه گذاران، مدیران، وام دهندگان مراجع دولتی و سایر رقبا از تجزیه و تحلیل های خروجی مالی بهره فراوان می برند. ابداع روش های نوین برای تجزیه و تحلیل نسبت های مالی کاربرد وسیعی پیدا کرده و منجر به ارائه دیدگاهی جدید به مشکلات و راه حل های آنها شده است. با عنایت به این موضوع، هدف اصلی پژوهش حاضر طراحی مدلی برای سنجش و ارزیابی نرخ بازده دارایی ها(بهره وری) و عوامل مرتبط با آن یعنی حاشیه سود(اثربخشی) و گردش دارایی ها(کارآیی) برای تمام شرکت های بیمه دارای مجوز از سازمان بیمه مرکزی با استفاده از منحنی هموگرافیک می باشد. روش های آماری بکار گرفته شده در این تحقیق، به عنوان یک هدف فرعی، شامل ضریب همبستگی پیرسون و ضریب همبستگی جزئی است. نتایج تحقیقات نشان می دهد که یک رابطه معناداری بین ROA با حاشیه سود و گردش دارایی ها وجود دارد. شایان توجه است که نتایج نشان داد ROA در شرکت های بیمه بیشتر متاثر از حاشیه سود است تا گردش دارایی ها.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 585

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 233 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    31-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    776
  • دانلود: 

    743
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، شناسایی روش های کاربست مدیریت دانش در بین کارکنان آموزش و پرورش شهرستان اسکو می باشد. روش این تحقیق از نوع کیفی که در آن از رویکرد پدیدار شناسی استفاده شد. شرکت کنندگان از میان دبیران آموزش و پرورش شهرستان اسکو انتخاب شدند. روش نمونه گیری مبتنی بر هدف می باشد که با 17 شرکت کننده انجام گرفت. روش اصلی جمع آوری داده ها مصاحبه های بدون ساختار و عمیق می باشد. روش تجزیه و تحلیل کلایزی راهنمای فعالیت پژوهشگر در این مطالعه می باشد. داده های بدست آمده از تجزیه و تحلیل مصاحبه ها پیرامون کاربست مدیریت دانش در آموزش و پرورش شهرستان اسکو در شش مولفه کسب دانش، ذخیره دانش، انتقال دانش، تولید دانش، بکارگیری دانش و توسعه دانش جمع آوری شد و با استفاده از روش کلایزی تجزیه و تحلیل گردید. با توجه به یافته های این مطالعه، میزان کاربست مؤلفه های کسب دانش، ذخیره دانش و انتقال دانش در آموزش و پرورش شهرستان اسکو در حد مطلوب و قابل قبول می باشد ولی میزان کاربست مؤلفه های تولید دانش، بکارگیری دانش و توسعه دانش در حد نامطلوب و غیرقابل قبول می باشد. طبق گفته های کارکنان در آموزش و پرورش اسکو دانش اصلا تولید و بکار گرفته نمی شود و هیچ وقت توسعه داده نمی شود ضمنا در آموزش و پرورش اسکو دانش ذخیره، کسب و به دانش آموزان انتقال داده می شود. بنابراین تبیین اهمیت تولید دانش، بکارگیری دانش و توسعه دانش در بین کارکنان آموزش و پرورش شهرستان اسکو ضروری می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 776

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 743 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    39-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    358
  • دانلود: 

    401
چکیده: 

هدف از این تحقیق بررسی تاثیر عوامل موثر بر موبایل مارکتینگ صنعتی بر اثرات آن در فروش شرکت های صنعتی با میانجی گری محتوای رسانه های اجتماعی و عملکرد شرکت صنعتی میباشد. این تحقیق در زمرة تحقیقات توصیفی _ پیمایشی و از نوع تحقیقات کاربردی قرار دارد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان شرکت های صنعتی دارای شبکه های اجتماعی فعال می باشند. روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت غیر احتمالی در دسترس می باشد و حجم نمونه از فرمول کوکران و برابر با 197 می باشد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار pls کلیه فرضیات تحقیق پذیرفته شدند و به این نتیجه رسیده شد که عوامل موثر بر موبایل مارکتینگ صنعتی بر اثرات آن در فروش شرکت های صنعتی با میانجی گری محتوای رسانه های اجتماعی و عملکرد شرکت صنعتی تاثیر معناداری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 358

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 401 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    41-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    479
  • دانلود: 

    451
چکیده: 

بخش خصوصی نقش مهمی را در گسترش و بهره برداری از تولید برق در اکثر کشورها، به خصوص کشورهایی که بازار آزاد برق دارند، ایفا می کند. سیاست گذاران وظیفه دارند تا از طریق سیاست گذاری های خود، بخش خصوصی را در جهت سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این بخش ترغیب کنند تا موجب رفاه بیشتر جامعه شود. متقابلا، وظیفه کارگزاران خصوصی این است که خود را در برابر ریسک های موجود در این بخش از جمله ریسک نظارتی، عدم اطمینان از قیمت سوخت، در دسترس بودن منابع طبیعی، عدم اطمینان تقاضای برق، قیمت گرفتن و ذخیره کربن دی اکسید و غیره محافظت کنند. به جای توجه صرف به هزینه های پروژه بهتر است که بر معیار ریسک تمرکز نمود. همچنین سرمایه گذاران خصوصی می توانند از تنوع به عنوان یک استراتژی برای کاهش ریسک استفاده کنند. در این مقاله مروری بر کاربردهای اصلی و چالش های بهینه سازی پرتفوی برای دو عامل اصلی بخش خصوصی، یعنی سرمایه گذاران و مدیران ارائه شده است. با مرور مقالات و ادبیات پیشین نتیجه گیری شد که اولا، اطمینان بیش از حد به داده های تاریخی و تحلیل های آماری برای پیش بینی رفتار آینده قیمت ها و تغییرات آتی آن، به ضرر تحلیل های ساختاری است. دوم، تکنولوژی های تجدیدپذیر که جزء جدایی ناپذیر تکنولوژی های تولید انرژی برق هستند و نقش مهمی در کاهش ریسک پرتفوی تولید برق دارند و این مسئله به دلیل داده های ناکافی و پیچیدگی محاسباتی تا حد زیادی در محاسبات پرتفوی نادیده گرفته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 479

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 451 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

دادیار بهاره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    64-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    390
  • دانلود: 

    366
چکیده: 

هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر مدیریت کیفیت فراگیر برعملکرد موزه ها با تاکید بر نقش متغیر میانجی مسئولیت اجتماعی است. پژوهش حاضر از منظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده توصیفی – پیمایشی است. برای دستیابی به این هدف، نمونه ای از کارشناسان موزه مجموعه سعد آباد، انتخاب و مورد پیمایش قرار گرفته است. جامعه آماری این پژوهش 150 نفر از کارشناسان موزه مجموعه سعد آباد هستند و حجم نمونه 108 نفر به روش تصادفی ساده، تعیین و انتخاب شده اند. داده های گردآوری شده با روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان می دهد که مدیریت کیفیت فراگیر برعملکرد موزه ها، مدیریت موزه ها، فرایندهای اداری موزه ها، بازدید از موزه، اعمال استانداردهای فیزیکی وتوسعه فیزیکی، شاخص کودکان و نوجوانان و خلاقیت و نوآوری تاثیر مثبت و معنی داری دارد. همچنین نتایج پژوهش نشان می دهد که مدیریت کیفیت فراگیر بر مسئولیت اجتماعی تاثیر دارد و مسئولیت اجتماعی رابطه بین مدیریت کیفیت فراگیر و عملکرد موزه را میانجی گری می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 390

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 366 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    68-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    782
  • دانلود: 

    775
چکیده: 

مدیریت دانش یکی از مهم ترین منابع رقابتی برای هر سازمان محسوب می شود. به نحوی که بسیاری معتقدند که شرکت هایی که بتوانند هرچه سریعتر دانش را کسب و به مرحله کاربردی برسانند در یک بازار رقابتی موفق تر خواهند بود. امروزه رقابت به سطح زنجیره های تامین منتقل شده است و شرکت ها برای بهبود عملکرد این زنجیره ها از ابزار مدیریت دانش استفاده می کنند. این پژوهش به دنبال بررسی نقش زیرساخت های مدیریت دانش در بهبود عملکرد زنجیره تامین فروشگاه های زنجیره ای می باشد. جامعه آماری ٣ ٧ ٥ و نمونه آماری ١ ٨ ٥ نفر از مدیران و کارکنان این شرکت می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی می باشد. در این پژوهش برای بررسی پایایی از آلفای کرنباخ استفاده شده است. ابزار جمع آوری دادع ها پرسشنامه ی محقق ساخته بود و برای تحلیل داده ها از نرم افزار SMART PLS بهره گرفته شد. یافته های پژوهش نشان داد که متغیر منابع انسانی، فرهنگ سازمانی و فناوری به ترتیب بیشترین تاثیر را بر عملکرد زنجیره تامیین داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 782

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 775 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عموئی محمدحسین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    84-95
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    553
  • دانلود: 

    510
چکیده: 

امروزه صنعت گردشگری شهری در دنیا به یکی از منابع مهم درآمدی و یک فعالیت عظیم اقتصادی تبدیل گشته است. به نحوی که بسیاری از برنامه ریزان و سیاستگذاران توسعه از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می کنند. گردشگری شهری می تواند باعث تحولاتی از لحاظ اقتصادی، اجتماعی در یک جامعه شود. بطوریکه با گسترش این صنعت می توان باعث ایجاد درآمد، استقلال و بالا بردن اقتصاد یک منطقه شد. البته اگر به صورت برنامه ریزی شده و با مدیریت مطلوب باشد. بر این اساس گسترش گردشگری در مناطق شهری می تواند منجر به ایجاد زمینه های مناسب در جهت ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و در بلند مدت، منجر به توسعه گردد. لذا تبیین، جایگاه و نقش فعالیت های مکمل در فرآیند توسعه بیش از پیش توجه می گردد. درهر جهت برای تاثیر گردشگری در مناطق شهر چالوس، متناسب با مبانی نظری و فرضیات تحقیق، شاخص های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند، که در این قسمت با توجه به استفاده از آزمون های آماری مختلف از جمله، آزمون های اسکویر، آزمون یومن ویتنی، مبتنی بر تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق در منطقه مورد مطالعه پرداخته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 553

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 510 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    88-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    800
  • دانلود: 

    571
چکیده: 

از جمله پدیده های جدیدی که با ترکیب تکنولوژی های گوناگون ارتباطی امروزه به وجود آمده، شبکه های اجتماعی مجازی است. تمایل استفاده از تکنولوژی شبکه های اجتماعی آنلاین، پدیده اجتماعی را بیان می کند که به تعاملات در میان کاربران وابسته است و تمایل استفاده از فناوری های روز به مفهوم تمایل گروهی از افراد به ادامه استفاده از آن تکنولوژی با یکدیگر است. متخصصان و شرکت ها می توانند از شبکه های اجتماعی آنلاین برای ارتباطات بازاریابی، توسعه محصول، آشنایی با افراد دیگر در همان رشته، به روز کردن اطلاعات تخصصی و و برقراری روابط بازاریابی استفاده کنند. شرکت ها از رسانه های اجتماعی از جمله سایت های شبکه اجتماعی، با هدف افزایش ترافیک وب سایت خود، ایجاد روابط مستقیم با مشتریان، شناسایی فرصت های کسب و کار جدید، توزیع محتوا، ایجاد جوامع برندی و جمع آوری بازخورد از مشتریان استفاده میکنند. با افزایش رقابت در دنیای امروز، نیاز سازمان ها به استفاده از رویکردی مشتری محور در استراتژی بازاریابی شان، به طور چشمگیری افزایش یافته است. شرکت ها یاد گرفته اند که جذب مشتری کار سختی نیست، اما تبدیل آن ها به مشتریان وفادار به سازمان کاری بس مهم و دشوار است. امروزه تحقیقات نشان داده اند که رضایت مشتریان دیگر کافی نیست، بلکه آن چه مهم است نگهداری مشتریان و افزایش وفاداری آن هاست. مشتری تنها تا زمانی وفادار خواهد ماند که احساس کند ارزش بهتری را دریافت کرده است. پژوهشگران شبکه های اجتماعی و رسانه را به عنوان نموداری از روابط و تعاملات، میان گروهی از افراد تعریف می کنند که اغلب واسطه ای برای گسترش اطلاعات، ایده ها و تاثیر میان اعضاست. بیشتر سرویس های تحت وب SNM، ابزارهایی برای تعامل آنلاین فراهم می کند که به اشتراک گذاری ایده ها، فعالیت ها، وقایع و علایق را درون شبکه های فردی را امکان پذیر می سازد. بازاریابی ویروسیSNM شکل خاصی از بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی است که تبادل باورهای مطلوب مصرف کنندگان را در مورد محصولات / سرویس ها، شرکت ها و یا برندها را تشویق و امکان پذیر می سازد. همچنین این بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی موجب انتقال پیغام های تشویقی به اقوام و دوستان بر روی سایت های SNM می شود. هدف اندازه گیری اثر ویروسی سایت های SNM بر روی تمایل خرید محصول/خدمت بر اساس تئوری کنش عقلایی، مدل پذیرش اطلاعاتی و ریسک ادارک شده است. این رویکرد به پژوهشگران و کارورزان این امکان را می دهد که برای سود بردن از بازاریابی ویروسی SNM، دانش خود را تعمیق دهند با توجه به مطالب مطرح شده، پژوهشگر در این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سوال است که، آیا بازاریابی ویروسی شبکه اجتماعی و رسانه بر تمایل خرید مصرف کنندگان تأثیر دارد؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 800

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 571 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    96-110
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    3249
  • دانلود: 

    2170
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر عملکرد سازمانی از طریق نقش واسطه ای گرایش کارآفرینانه است. پژوهش حاضر کاربردی بوده و از نظر شیوه اجرا توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش 200 نفر از کارکنان استانداری خراسان شمالی هستند که به خاطر محدود و در دسترس بودن، همه آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است که روایی محتوایی آن با نظر خبرگان و روایی سازه ای آن به کمک تحلیل عاملی تاییدی بررسی و پایایی آن نیز از طریق آلفای کرونباخ تایید گردید. برای تحلیل یافته ها و طراحی مدل از نرم افزارهای آماری spss 22. 0 و pls3استفاده شد. نتایج این تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنادار مدیریت استراتژیک منابع انسانی بر گرایش کارآفرینانه و تاثیر مثبت و معنادار مدیریت استراتژیک منابع انسانی و گرایش کارآفرینانه بر عملکرد سازمانی بود. همچنین، نقش گرایش کارآفرینانه به عنوان متغیر واسط، مورد تایید قرار گرفت. با توجه به نتایج این تحقیق، پیشنهاد می-شود سازمان ها مدیریت استراتژیک منابع انسانی را به کار گیرند و عوامل موثر بر تقویت گرایش کارآفرینانه را شناسایی و از این طریق عملکرد خود را افزایش دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3249

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2170 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    105-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    559
  • دانلود: 

    374
چکیده: 

در این تحقیق با عنوان بررسی عواملی که منجر به ایجاد فشار روانی در بین پرسنل شده و تاثیر آن بر بهره وری عملکرد پرسنل، تلاش شده است که مهمترین عوامل موجد فشار روانی و همچنین تاثیر افزایش این فشارها بر بهره وری فردی پرسنل درسازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مورد بررسی و تجزیه و تحلیل دقیق قرار گیرد و با شناسایی اهمیت این عوامل، پیشنهاداتی جهت بهسازی این فشارها و تاثیر آنها بر بهره وری فردی پرسنل ارائه گردد. در این راستا به بررسی میزان فشار روانی پرسنل از طریق شاخص هایی که از تحقیقات انجام شده توسط هلمز و راهه و ساراسون استخراج شده و بررسی میزان بهره وری عملکرد کارکنان از طریق شاخصهایی که از اجماع نظر دانشمندان بر روی بهره وری حاصل شده بود پرداخته و میزان همبستگی بین این دو متغیر بررسی شد. ضمنا برای مشخص نمودن اعتبار پرسشنامه از آزمون اعتبار پرسشنامه استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و محاسبه ضریب همبستگی بین هر زوج از «ضریب همبستگی اسپیرمن» استفاده شده است. نتایج حاصل در رابطه با وجود همبستگی بین هر یک از متغیرهای فرعی فشارهای عصبی یعنی ابهام نقش و تعارض نقش، حوادث زندگی، ساختار سازمانی و عدم حمایت سازمانی با بهره وری در سطح کل سازمان نشان می دهد که بهره وری پرسنل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همبستگی معنی داری با هریک از متغیرهای ابهام نقش و تعارض نقش، حوادث زندگی، ساختار سازمانی و عدم حمایت سازمانی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 559

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 374 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رضایی شعیب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    111-131
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    989
  • دانلود: 

    934
چکیده: 

این مقاله با تمرکز بر تحقیقات صورت گرفته و منتشر شده در معتبرترین نشریات حسابداری، به بررسی پژوهش های صورت گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی/پایداری و حسابداری مدیریت پرداخته است. به عبارت دیگر با تمرکز بر ادبیات موضوعی این حوزه (پایداری و مسئولیت اجتماعی شرکتها و حسابداری مدیریت)، بر فرصتهای مربوط به پژوهش های آتی تأکید شده که احتمالاً می تواند دامنه وسیعی از علاقه مندان به رشته حسابداری مدیریت را به خود جذب کند. پیمایش صورت گرفته در ادبیات موضوعی حوزه پایداری/مسئولیت اجتماعی و حسابداری مدیریت نشان می دهد، تمرکز عمده پژوهش ها در این زمینه بر ادغام پایداری و اجزای آن در سیستم های کنترل مدیریت است؛ نیز با توجه به ماهیت مفهوم پایداری و تعاریف گوناگون از آن، روش اصلی استفاده شده در این پژوهش ها به شکل مطالعه موردی و نظرسنجی با تعداد نمونه های کم و مطالعات آرشیوی بوده که تمرکز اصلی، بحث جبران خدمات است. به علاوه حجم قابل ملاحظه ای از ادبیات، در خارج از حوزه سنتی ادبیات حسابداری منتشر شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 989

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 934 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    117-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    653
  • دانلود: 

    523
چکیده: 

مشارکت مشتری، فرآیند تعامل با مشتریان از طریق کانال های مختلف ارتباطی و تقویت رابطه با آن هاست. این مقاله مشکل بخش بندی تحقیقات مشارکت مشتری و آشفتگی های موجود در مجموعه اصطلاحات را مخاطب قرار داده است و تفاسیر، اشکال، و مدل های مشارکت مشتری موجود را مورد بحث قرار داده و آنها را با سایر دسته بندی های بازاریابی برای تشخیص منشأ شناخت های مشارکت مشتری مجزا در رشته بازاریابی مواجه می کند. مقاله دانش مشارکت مشتری را با انطباق رویکرد یکپارچه سازی رده بندی کرده و سهم ها را از جریانات موازی جمع آوری کرد که در تحقیق مشارکت مشتری پیشین تکامل یافته بودند، مکمل این جریانات را پیشنهاد کرد. شناخت مشارکت مشتری یکپارچه شده، که در این مقاله ارائه می گردد، پایه تفسیر رفتاری بوده و با عوامل نگرش رفتار مشتری غنی می گردد که در معرض چشم انداز چندبعدی و نگرشی است. در نتیجه، محققین سنخ شناسی اشکال مشارکت مشتری (انواع) شامل ارتباطات مشتریان، شکایات مشتریان و همکاری مشتری را پیشنهاد کردند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 653

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 523 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0