مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

838
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش اهداف پیشرفت و بازخورد معلم در درگیری تحصیلی دانش آموزان با واسطه گری خودگویی انگیزشی

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 152

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش اهداف پیشرفت و بازخورد معلم بر درگیری تحصیلی با واسطه گری خودگویی انگیزشی بود. در این مطالعه توصیفی, 400 نفر از دانش آموزان دوره دوم دبیرستان های شهر یزد (211 دختر و 189 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند و به مقیاس های اهداف پیشرفت (میدگلی و همکاران), بازخورد معلم (بارنت), خودگویی انگیزشی (ولترز و روزنتال) و درگیری تحصیلی (شوفیلی و همکاران) پاسخ دادند. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان داد که از بین ابعاد اهداف پیشرفت, هدف تسلطی هم به صورت مستقیم و هم غیرمستقیم (با واسطه گری خودگویی انگیزشی) بر درگیری تحصیلی نقش دارد اما هدف عملکرد-گرایشی تنها به صورت غیرمستقیم (با واسطه گری خودگویی انگیزشی) بر درگیری تحصیلیاثر می گذارد؛ هدف عملکرد اجتنابی نیز در این بخش پیش بینی کننده نبود. از سوی دیگر, نتایج نشان دادند که ابعاد بازخورد معلم هم به صورت مستقیم و هم غیرمستفیم (با واسطه گری خودگویی انگیزشی) بر درگیری تحصیلی نقش دارند. در مجموع, یافته ها نشان می دهد که تغییر در اهداف پیشرفت و بازخورد معلم ضمن اثرات مستقیم, با واسطه گری خودگویی انگیزشی می تواند درگیری تحصیلی را دستخوش تغییر سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زارع، مریم، سارانی، هنگامه، و رحیمی، مهدی. (1398). نقش اهداف پیشرفت و بازخورد معلم در درگیری تحصیلی دانش آموزان با واسطه گری خودگویی انگیزشی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، 11(2 (پیاپی 2-77) )، 135-152. SID. https://sid.ir/paper/524506/fa

    Vancouver: کپی

    زارع مریم، سارانی هنگامه، رحیمی مهدی. نقش اهداف پیشرفت و بازخورد معلم در درگیری تحصیلی دانش آموزان با واسطه گری خودگویی انگیزشی. مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)[Internet]. 1398؛11(2 (پیاپی 2-77) ):135-152. Available from: https://sid.ir/paper/524506/fa

    IEEE: کپی

    مریم زارع، هنگامه سارانی، و مهدی رحیمی، “نقش اهداف پیشرفت و بازخورد معلم در درگیری تحصیلی دانش آموزان با واسطه گری خودگویی انگیزشی،” مطالعات آموزش و یادگیری (علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز)، vol. 11، no. 2 (پیاپی 2-77) ، pp. 135–152، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/524506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button