مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر شخصیت برند و ابعاد آن بر روی عشق به برند، وفاداری و تبلیغات دهان به دهان (مورد مطالعه: خرده فروشی های اینترنتی و فروشگاه های زنجیره ای)

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 یکی از مهم ترین عوامل ایجاد تمایز در رقابت برای برندها, ایجاد تمایل در مصرف کنندگان نسبت به برند و هماهنگی بین ادراکات و انتظارات آن ها از برند با محصولات و خدماتی است که برند ارایه می کند. در این زمینه توجه به شخصیت برند و ویژگی های شخصیتی مختلفی که برای آن در نظر گرفته می شود و نیز روابطی که شخصیت برند با سایر متغیرهای اثرگذار بر ادراک و علاقه افراد نظیر عشق به برند, وفاداری و تبلیغات دهان به دهان برای برند دارد, دارای اهمیت فراوانی است. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شخصیت برند بر عشق به برند, وفاداری و تبلیغات دهان به دهان با مقیاسی نوین برای شخصیت برند و نیز تعیین مهم ترین ابعاد شخصیت برند در این روابط انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی است و به شیوه پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش خرده فروشی های اینترنتی و فروشگاه های زنجیره ای شهر تهران است. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه جمع آوری شده و برای تجزیه وتحلیل از روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزیی استفاده شده است. طبق نتایج, در هر دو جامعه شخصیت برند بر روی عشق به برند و وفاداری تاثیر داشته است و در جامعه اول به طور غیرمستقیم و در جامعه دوم به طور مستقیم و غیرمستقیم بر تبلیغات دهان به دهان تاثیر دارد. تاثیرگذارترین بعد شخصیت برند در هر دو جامعه مسیولیت پذیری بوده و پس از آن فعالیت و احساسی بودن قرار دارند و بعد جسارت تاثیر اندکی داشته است. نقش میانجی عشق به برند و وفاداری در رابطه بین شخصیت برند و تبلیغات دهان به دهان مورد تایید است. برندها باید به بعد مسیولیت پذیری بیشترین توجه را داشته باشند تا بتوانند با نشان دادن مسیولیت پذیری و پاسخگویی و ثبات در مورد برند خود, عشق به برند و وفاداری را در مصرف کنندگان ایجاد نمایند. دو بعد احساسی بودن و فعالیت نیز باید در ارایه شخصیت برند موردتوجه قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادق وزیری، فراز، خدامی، سهیلا، و طیب زاده، مهدی. (1398). بررسی تاثیر شخصیت برند و ابعاد آن بر روی عشق به برند, وفاداری و تبلیغات دهان به دهان (مورد مطالعه: خرده فروشی های اینترنتی و فروشگاه های زنجیره ای). مدیریت برند، 6(18 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/525196/fa

    Vancouver: کپی

    صادق وزیری فراز، خدامی سهیلا، طیب زاده مهدی. بررسی تاثیر شخصیت برند و ابعاد آن بر روی عشق به برند, وفاداری و تبلیغات دهان به دهان (مورد مطالعه: خرده فروشی های اینترنتی و فروشگاه های زنجیره ای). مدیریت برند[Internet]. 1398؛6(18 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/525196/fa

    IEEE: کپی

    فراز صادق وزیری، سهیلا خدامی، و مهدی طیب زاده، “بررسی تاثیر شخصیت برند و ابعاد آن بر روی عشق به برند, وفاداری و تبلیغات دهان به دهان (مورد مطالعه: خرده فروشی های اینترنتی و فروشگاه های زنجیره ای)،” مدیریت برند، vol. 6، no. 18 ، pp. 00–00، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525196/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button