Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

230
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

170
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آفرینی معنویت و تجاری سازی در شکل گیری برند مقاصد گردشگری مذهبی با رویکرد داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 262

چکیده

 سفرهای دینی نقش بارزی در گردشگری دارند و ارتباط مطلوب میان معنویت و تجاری سازی برند مقاصد گردشگری مذهبی باید از طریق تحلیل جامع منافع ذی نفعان هدایت شود. پژوهش حاضر با هدف واکاوی ارتباط معنویت و تجاری سازی برند گردشگری مذهبی در مشهد می باشد که با استفاده از رویکرد کیفی و داده بنیاد اجرا شده است. گردآوری داده ها مبتنی بر مبانی نظری, مطالعه اسناد بالادستی و انجام مصاحبه های عمیق, باز, نیمه ساختاریافته با خبرگان بوده که به صورت هدفمند انتخاب شدند. برای تحلیل داده ها از روش مقایسه مستمر در طی سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی استفاده شده است. نتایج نشان داد که 153 مفهوم در تعامل معنویت و تجاری سازی برند در 5 مقوله زمینه ای, 5 مقوله علی, 3 مقوله مداخله ای, 3 مقوله راهبرد, 10 مقوله پیامد و 3 مقوله (ناهمسویی اقدامات کلان ملی با منافع ذی نفعان شهری, تضاد درون سازمانی و بین سازمانی و بهینه سازی بخشی) به عنوان موانع اجرای راهبردها وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورنگ، علی، غیورباغبانی، سیدمرتضی، رجوعی، مرتضی، و بهبودی، امید. (1399). نقش آفرینی معنویت و تجاری سازی در شکل گیری برند مقاصد گردشگری مذهبی با رویکرد داده بنیاد. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 15(49 )، 233-262. SID. https://sid.ir/paper/525508/fa

    Vancouver: کپی

    پورنگ علی، غیورباغبانی سیدمرتضی، رجوعی مرتضی، بهبودی امید. نقش آفرینی معنویت و تجاری سازی در شکل گیری برند مقاصد گردشگری مذهبی با رویکرد داده بنیاد. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1399؛15(49 ):233-262. Available from: https://sid.ir/paper/525508/fa

    IEEE: کپی

    علی پورنگ، سیدمرتضی غیورباغبانی، مرتضی رجوعی، و امید بهبودی، “نقش آفرینی معنویت و تجاری سازی در شکل گیری برند مقاصد گردشگری مذهبی با رویکرد داده بنیاد،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 15، no. 49 ، pp. 233–262، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/525508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا