مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

149
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تبلیغات تایید کننده های مشهور بر نگرش زنان مصرف کننده با نقش میانجی خودپنداره (مورد مطالعه: مصرف کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی در شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 00 | صفحه پایان 00

چکیده

 امروزه اهمیت تبلیغات در رونق کسب وکار بر کسی پوشیده نیست و صاحبان صنایع به خوبی به عمق این مسیله پی برده اند که غفلت از دنیای تبلیغات می تواند صدمه جبران ناپذیری بر کسب وکارهای آن ها وارد کند. یکی از رایج ترین ترفندهای مورداستفاده در تبلیغات استفاده از افراد مشهور است که محصول را مورد تایید قرار می دهند. در دنیای امروز استفاده از این اشخاص در تبلیغات, بخشی از هزینه های سازمان ها را برای پیش برد فروش محصولات آن ها, به خود اختصاص داده است. هدف این پژوهش بررسی تاثیر استفاده از تبلیغات تایید کننده های مشهور بر نگرش زنان مصرف کننده با توجه به نقش میانجی خودپنداره است. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و ازنظر ماهیت, توصیفی, پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل زنان مصرف کننده لوازم آرایشی بهداشتی شهر تهران بوده که در معرض تبلیغات قرارگرفته اند. از این جامعه با استفاده از فرمول کوکران, نمونه ای به حجم 384 نفر و به روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس انتخاب شده است. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه استاندارد اسماعیل پور و همکاران (1396) که پایایی و روایی آن مورد تایید قرارگرفته است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزارهای SPSS و AMOS استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که تبلیغات تایید کننده های مشهور بر نگرش و خودپنداره زنان مصرف کننده لوازم آرایشی بهداشتی تاثیر مستقیم و معناداری دارد؛ اما خودپنداره بر نگرش زنان مصرف کننده لوازم آرایشی بهداشتی شهر تهران تاثیر مستقیم و معناداری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شافعی، رضا، و سیجانیوندی، شادیه. (1398). تاثیر تبلیغات تایید کننده های مشهور بر نگرش زنان مصرف کننده با نقش میانجی خودپنداره (مورد مطالعه: مصرف کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی در شهر تهران). مدیریت برند، 6(17 )، 00-00. SID. https://sid.ir/paper/526106/fa

    Vancouver: کپی

    شافعی رضا، سیجانیوندی شادیه. تاثیر تبلیغات تایید کننده های مشهور بر نگرش زنان مصرف کننده با نقش میانجی خودپنداره (مورد مطالعه: مصرف کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی در شهر تهران). مدیریت برند[Internet]. 1398؛6(17 ):00-00. Available from: https://sid.ir/paper/526106/fa

    IEEE: کپی

    رضا شافعی، و شادیه سیجانیوندی، “تاثیر تبلیغات تایید کننده های مشهور بر نگرش زنان مصرف کننده با نقش میانجی خودپنداره (مورد مطالعه: مصرف کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی در شهر تهران)،” مدیریت برند، vol. 6، no. 17 ، pp. 00–00، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/526106/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button