Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,213
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر آموزش راهبردهای خود- نظم بخشی بر راهبردهای یادگیری، خودکارآمدی و اهداف پیشرفت دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی مردود در درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 65

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, شناسایی اثر آموزش راهبردهای خودنظم بخشی بر راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و اهداف پیشرفت دانش آموزان دختر مردود در درس ریاضی بود. بدین منظور, نمونه ای شامل 40 دختر مردود در درس ریاضی شهر شیراز انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و گواه, هر کدام 20 نفر قرار گرفتند. هر دو گروه از نظر بهره هوش و نمره مردودی درس ریاضی همتا شدند. به گروه آزمایشی, برنامه آموزشی خودنظم بخشی در 10 جلسه 2 ساعتی ارایه شد و گروه گواه برنامه ای دریافت نکردند. هر دو گروه, قبل و بعد از آموزش, مقیاس های راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و اهداف پیشرفت را پاسخ دادند. نتایج نشان داد که آموزش خودنظم بخشی بر اهداف پیشرفت اثر معناداری داشته است, بدین معنا که در گروه آزمایشی, در مقایسه با گروه کنترل, جهت گیری هدفی تجربی بیشتر و جهت گیری های عملکردی کمتر شده است. همچنین, گروه آزمایشی, به صورت معناداری خودکارآمدی و راهبردهای یادگیری بالاتری را پس از آموزش در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غلامعلی لواسانی، مسعود، حجازی، الهه، و ملک زاده، اکرم. (1387). اثر آموزش راهبردهای خود- نظم بخشی بر راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و اهداف پیشرفت دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی مردود در درس ریاضی. روانشناسی و علوم تربیتی، 38(4)، 45-65. SID. https://sid.ir/paper/55613/fa

    Vancouver: کپی

    غلامعلی لواسانی مسعود، حجازی الهه، ملک زاده اکرم. اثر آموزش راهبردهای خود- نظم بخشی بر راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و اهداف پیشرفت دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی مردود در درس ریاضی. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1387؛38(4):45-65. Available from: https://sid.ir/paper/55613/fa

    IEEE: کپی

    مسعود غلامعلی لواسانی، الهه حجازی، و اکرم ملک زاده، “اثر آموزش راهبردهای خود- نظم بخشی بر راهبردهای یادگیری, خودکارآمدی و اهداف پیشرفت دانش آموزان دختر پایه دوم راهنمایی مردود در درس ریاضی،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 38، no. 4، pp. 45–65، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا