مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان پسر پایه دوم دبیرستان دردرس جغرافیا می پردازد. نمونه مورد مطالعه شامل 184 نفر از دانش آموزان پسر در رشته های تجربی, ریاضی, و علوم انسانی شهر شیراز است که دانش آموزان شرکت کننده در پژوهش به صورت تصادفی انتخاب شدند. روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و نوع طرح پژوهش به شیوه آزمایشی است. ابزار اندازه گیری در تحقیق عبارت از یک آزمون محقق ساخته (بیست سوال چهار گزینه ای) است که به عنوان پیش آزمون بر روی هر دو گروه اجرا شد. پس از آن به گروه آزمایشی قبل از تدریس درس جغرافیا پیش سازمان دهنده و به گروه کنترل تدریس جغرافیا بدون پیش سازمان دهنده ارایه گردید. بدین ترتیب نتایج یافته ها نشان داد که نمرات دانش آموزان در پیش آزمون تفاوت معنی داری با یکدیگر نداشته است اما در پس آزمون نمرات افزایشی در گروه آزمایشی ملاحظه گردید؛ بنابراین پیش سازمان دهنده ها نقش موثری بر یادگیری دانش آموزان دارند. گروهی که پیش سازمان دهنده ها را دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه کنترل, از یادگیری بهتری برخوردارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افروز، غلامعلی، کلانتری، فتح اله، و نصرتی، فاطمه. (1385). بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان. روانشناسی و علوم تربیتی، 36(2-1)، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/55741/fa

    Vancouver: کپی

    افروز غلامعلی، کلانتری فتح اله، نصرتی فاطمه. بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان. روانشناسی و علوم تربیتی[Internet]. 1385؛36(2-1):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/55741/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی افروز، فتح اله کلانتری، و فاطمه نصرتی، “بررسی تاثیر پیش سازمان دهنده ها در یادگیری دانش آموزان،” روانشناسی و علوم تربیتی، vol. 36، no. 2-1، pp. 1–15، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/55741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button