مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

860
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

272
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش ارتقا امید بر توانمندی های رفتاری مراجعین مبتلا به افسرده خویی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 60

چکیده

 زمینه و هدف: روان شناسی مثبت, مطالعه تجارب ذهنی مثبت مثل شادمانی و سلامتی, صفات فردی مثبت مثل امید و بخشش و توانمندی های بین فردی مثل نوع دوستی و حس جامعه پذیری را شامل می شود. هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش ارتقا امید بر میزان توانمندی های رفتاری افراد مبتلا به افسرده خویی بوده است.روش بررسی: در این مطالعه تجربی 40 نفر از مراجعین به مراکز مشاوره شهر اصفهان که مبتلا به اختلال افسرده خویی بودند انتخاب و به روش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابتدا آزمون ارزش های فعال در عمل(VIA- IS) به عنوان پیش آزمون در هر دو گروه اجرا شد. سپس بیماران گروه آزمایش, 6 جلسه آموزش ارتقا امید دریافت نمودند. در پایان آزمون ارزش های فعال در عمل مجددا به عنوان پس آزمون اجرا گردید. از روش تحلیل کواریانس جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.یافته ها: پس از آموزش ارتقاء امید به ترتیب در گروه کنترل و آزمایش میانگین نمرات توانمندی های رفتاری در خود نظم دهی 31.40±3.78 و 37.75±3.17, آینده نگری 28.10±2.17 و 37.75±3.86, تواضع و فروتنی 29.20±2.04 و 35.65±2.77 و بخشش 26.80±2.39 و 37.10±2.71 بود (P<0.001).نتیجه گیری: این پژوهش نشان داد که آموزش ارتقا امید, مداخله موثری برای اصلاح و بهبود توانمندی های خود نظم دهی, آینده نگری, تواضع و فروتنی و بخشش می باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نامداری، کوروش، مولوی، حسین، ملک پور، مختار، و کلانتری، مهرداد. (1390). تاثیر آموزش ارتقا امید بر توانمندی های رفتاری مراجعین مبتلا به افسرده خویی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، 13(2)، 52-60. SID. https://sid.ir/paper/58286/fa

    Vancouver: کپی

    نامداری کوروش، مولوی حسین، ملک پور مختار، کلانتری مهرداد. تاثیر آموزش ارتقا امید بر توانمندی های رفتاری مراجعین مبتلا به افسرده خویی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)[Internet]. 1390؛13(2):52-60. Available from: https://sid.ir/paper/58286/fa

    IEEE: کپی

    کوروش نامداری، حسین مولوی، مختار ملک پور، و مهرداد کلانتری، “تاثیر آموزش ارتقا امید بر توانمندی های رفتاری مراجعین مبتلا به افسرده خویی،” مجله دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد (Journal of Shahrekord University of Medical Sciences)، vol. 13، no. 2، pp. 52–60، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/58286/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button