مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,479
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت عمومی، خودکارامدی، خودتنظیمی و عزت نفس دانش آموزان دبیرستان های دولتی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 156 | صفحه پایان 163

چکیده

 مقدمه: اهمیت توجه به هوش هیجانی در نوجوانان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است و باید مولفه های گوناگون آن مانند سلامت عمومی, خودکارامدی, خودتنظیمی و عزت نفس تقویت گردد. هدف از انجام مطالعه حاضر, تعیین ارتباط میان هوش هیجانی با سلامت عمومی, خودکارامدی, خودتنظیمی و عزت نفس دانش آموزان پایه دوم متوسطه دبیرستان های دولتی شهر اصفهان بود.روش ها کار: این مطالعه از نوع توصیفی- تحلیلی بود که به روش مقطعی بر روی 240 دانش آموز دوره دوم متوسطه دوم شهر اصفهان در سال 1394 انجام گردید. آزمودنی ها به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسش نامه های دموگرافیک, هوش هیجانی Shiring, سلامت عمومی Goldberg, خودتنظیمی, خودکارامدی عمومی (Sherer General Self-Efficacy Scale یا SGSES) Sherer و عزت نفس (Coopersmith Self-Esteem Inventories یا CSEI) Coopersmith را تکمیل نمودند. داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی Pearson, Spearman و Independent t در نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: بر اساس آزمون همبستگی, هوش هیجانی با خودکارامدی (P=0.001), عزت نفس (P=0.001) و سلامت عمومی (P=0.001) ارتباط معنی داری داشت, اما ارتباط آن با خودتنظیمی معنی دار نبود (P=0.221).نتیجه گیری: توجه به بهبود هوش هیجانی با توجه به جنسیت می تواند در بهبود مهارت های خودکارامدی, عزت نفس, سلامت عمومی و مهارت خودتنظیمی برای تدوین برنامه های آموزشی دانش آموزان حایز اهمیت باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شهنازی، حسین، جلیلی پور، نرگس، و حسن زاده، اکبر. (1396). بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت عمومی, خودکارامدی, خودتنظیمی و عزت نفس دانش آموزان دبیرستان های دولتی شهر اصفهان. تحقیقات نظام سلامت، 13(2 )، 156-163. SID. https://sid.ir/paper/192514/fa

Vancouver: کپی

شهنازی حسین، جلیلی پور نرگس، حسن زاده اکبر. بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت عمومی, خودکارامدی, خودتنظیمی و عزت نفس دانش آموزان دبیرستان های دولتی شهر اصفهان. تحقیقات نظام سلامت[Internet]. 1396؛13(2 ):156-163. Available from: https://sid.ir/paper/192514/fa

IEEE: کپی

حسین شهنازی، نرگس جلیلی پور، و اکبر حسن زاده، “بررسی رابطه هوش هیجانی با سلامت عمومی, خودکارامدی, خودتنظیمی و عزت نفس دانش آموزان دبیرستان های دولتی شهر اصفهان،” تحقیقات نظام سلامت، vol. 13، no. 2 ، pp. 156–163، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/192514/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button