مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه خودارزشیابی، ارزشیابی همتا و ارزشیابی مدرس بالینی در فرآیند ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 333 | صفحه پایان 339

چکیده

 مقدمه: برای قضاوت در مورد عملکرد, نیاز به طیف گوناگونی از منابع اطلاعاتی است و صاحب نظران در مورد به کارگیری گروه های ارزشیابی برای تعیین میزان دستیابی دانشجویان به اهداف یادگیری تاکید دارند. پژوهش حاضر به منظور مقایسه خودارزشیابی, ارزشیابی همتا و ارزشیابی مدرس بالینی در فرآیند ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان مامایی در اتاق زایمان بیمارستان فاطمیه و امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود صورت گرفته است.روش ها: در پژوهش حاضر که یک مطالعه توصیفی مقطعی است, تعداد 85 دانشجوی مامایی سال آخر به صورت نمونه گیری در یک مقطع زمانی انتخاب و به سه صورت دانشجو, گروه همتا و مدرس بالینی مورد ارزشیابی قرار گرفتند. میزان مهارت های بالینی آنان با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته ای که شامل دو بخش ارزشیابی مهارت های عمومی و مهارت های اختصاصی بود, مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل یافته ها توسط نرم افزار SPSS توسط آزمون های آنالیز واریانس یک طرفه و توکی انجام شد.نتایج: بر اساس نتایج حاصل از پژوهش, میانگین و انحراف معیار امتیاز خودارزشیابی, ارزشیابی همتا و ارزشیابی مدرسین بالینی از مهارت های بالینی عمومی به ترتیب 4.21±0.46 و 4.21±0.28 و 3.97±0.47 بود. میانگین و انحراف معیار امتیاز خودارزشیابی, ارزشیابی همتا و ارزشیابی مدرسین بالینی از مهارت های بالینی اختصاصی به ترتیب 3.91±0.54, 3.87±0.27 و 3.66±0.41 بود. آزمون آماری آنالیز واریانس تفاوت معناداری را در مهارت های بالینی عمومی و اختصاصی و کل بین سه نوع ارزشیابی نشان داد.نتیجه گیری: با توجه به اختلاف نمرات روش های مختلف ارزشیابی, خودارزشیابی و ارزشیابی همتا را می توان به عنوان روشی مکمل با سایر روش های ارزشیابی از جمله ارزشیابی مدرس در سنجش عملکرد بالینی دانشجویان منظور کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آتش سخن، گیتی، بلبل حقیقی، ناهید، باقری، حسین، و ابراهیمی، حسین. (1389). مقایسه خودارزشیابی, ارزشیابی همتا و ارزشیابی مدرس بالینی در فرآیند ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(4 (پیاپی 28))، 333-339. SID. https://sid.ir/paper/59063/fa

    Vancouver: کپی

    آتش سخن گیتی، بلبل حقیقی ناهید، باقری حسین، ابراهیمی حسین. مقایسه خودارزشیابی, ارزشیابی همتا و ارزشیابی مدرس بالینی در فرآیند ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان مامایی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(4 (پیاپی 28)):333-339. Available from: https://sid.ir/paper/59063/fa

    IEEE: کپی

    گیتی آتش سخن، ناهید بلبل حقیقی، حسین باقری، و حسین ابراهیمی، “مقایسه خودارزشیابی, ارزشیابی همتا و ارزشیابی مدرس بالینی در فرآیند ارزیابی مهارت های بالینی دانشجویان مامایی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 4 (پیاپی 28)، pp. 333–339، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59063/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button