مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,077
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اینجا کجاست؟ وظیفه من چیست؟ طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه آزمایشی آشنایی با دوره بالینی برای دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 28

چکیده

 مقدمه: محیط آموزش بالینی برای دانشجویان پزشکی نسبت به محیط های قبلی ناآشناست. به نظر می رسد تدوین برنامه ای مبتنی بر نیازهای واقعی دانشجویان برای آشنا ساختن آنها با محیط جدید به مشارکت بیشتر دانشجویان و افزایش بازده آموزشی آنها منجر شود. روشها: ابتدا نیازهای آموزشی دانشجویان در دوره بالینی, با نظرخواهی از دانشجویان سال اول بالینی و استادان با تجربه, مشخص گردید و در قالب برنامه دو روزه ای که محتوای آن بر مبنای نیازها تدوین شده بود, به صورت سمینار ارایه شد. در پایان در مورد موثر بودن قسمتهای گوناگون برنامه از دانشجویان برنامه نظرخواهی شد. یافته ها: علیرغم اختیاری بودن شرکت در سمینار, اکثر شرکت کنندگان تا پایان برنامه شرکت فعال داشتند و رضایت آنان از قسمتهای مختلف برنامه در حد مطلوب بود. بحث: با توجه به مشارکت فعال دانشجویان در فرایند طراحی و اجرای برنامه و رضایت آنان از شرکت در دوره آزمایشی, به نظر ما این برنامه, ورود دانشجویان به محیط بالینی را تسهیل و مهارتهای اولیه لازم برای کار بالینی تا حدودی تقویت کرد. ولی به برنامه هایی با مدت بیشتر و مطالب تخصصی تری نیاز است. گر چه دوره آموزشی نشانه شناسی عملی عهده دار چنین رسالتی است, اما ضعف دانشجویان هنگام شروع دوره بالینی در این مهارتهای اولیه, عدم کفایت را اثبات می کند. هماهنگی تمام مسوولان درگیر در آموزش بالینی برای طراحی یک دوره مقدمات بالینی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حدادگر، آرش، جوشن، رضا، چنگیز، طاهره، شمس، بهزاد، و یوسفی، علیرضا. (1379). اینجا کجاست؟ وظیفه من چیست؟ طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه آزمایشی آشنایی با دوره بالینی برای دانشجویان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(1 (پیاپی 1))، 24-28. SID. https://sid.ir/paper/59137/fa

Vancouver: کپی

حدادگر آرش، جوشن رضا، چنگیز طاهره، شمس بهزاد، یوسفی علیرضا. اینجا کجاست؟ وظیفه من چیست؟ طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه آزمایشی آشنایی با دوره بالینی برای دانشجویان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1379؛1(1 (پیاپی 1)):24-28. Available from: https://sid.ir/paper/59137/fa

IEEE: کپی

آرش حدادگر، رضا جوشن، طاهره چنگیز، بهزاد شمس، و علیرضا یوسفی، “اینجا کجاست؟ وظیفه من چیست؟ طراحی, اجرا و ارزشیابی برنامه آزمایشی آشنایی با دوره بالینی برای دانشجویان پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 1 (پیاپی 1)، pp. 24–28، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59137/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button