مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,591
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

967
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر به کارگیری الگوی اجرایی آموزش ضمن خدمت پرستاران بر کیفیت مراقبت های پرستاری در بخش جراحی

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 21

چکیده

 مقدمه. یکی از اقدامات اساسی مدیران پرستاری در جهت ارتقای کیفیت مراقبت های آموزش پرستاران است و چنان که منطبق بر اصول و نیازهای آموزشی پرسنل طراحی و اجرا شود, شاهد بهبود در کیفیت مراقبت های پرستاری خواهیم بود. در این پژوهش با ارائه الگویی اجرایی در برنامه های آموزش ضمن خدمت پرستاران, به تعیین تاثیر آن برکیفیت مراقبت های پرستاری می پردازیم. روش ها. این پژوهش نیمه تجربی با طرح دو گروهی دو مرحله ای قبل و بعد از مداخله است, با بررسی کیفیت مراقبت های پرستاری 60 بیمار تصادفی و در گروه های تجربی و شاهد انجام گرفته است (هر گروه 30 بیمار). کیفیت مراقبت های پرستاری در بخش جراحی توسط چک لیست بررسی گردید. در گروه تجربی, الگوی آموزشی بر مبنای نیازهای آموزشی پرستاران تعیین و آموزش پرسنل توسط پرستاران به مدت 3 ماه ارایه شد. گروه شاهد نیز آموزش ضمن خدمت را طبق روتین دریافت نمودند. کیفیت ارایه مراقبت های پرستاری یک ماه پس از اتمام آموزش مجددا بررسی شد. داده ها با آزمون t مستقل و زوج با نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج. نتایج پژوهش نشان داد کیفیت مراقبت های پرستاری و آموزش به بیمار در گروه تجربی بطور معنی داری بعد از مداخله, افزایش یافته و همچنین در بین دو گروه تجربی و شاهد در کیفیت مراقبت های پرستاری و کیفیت آموزش به بیمار تفاوت معنی داری بود.بحث. استفاده از این الگوی اجرایی در آموزش ضمن خدمت پرستاران, موجب ارتقای کیفیت مراقبت ها می شود و در اجرای آموزش ضمن خدمت پرستاران می تواند به عنوان یک الگوی اثر بخش در جهت دست یابی به کیفیت مراقبت های پرستاری مطلوب معرفی شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امام زاده قاسمی، حرمت السادات، ونکی، زهره، و معماریان، ربابه. (1383). تاثیر به کارگیری الگوی اجرایی آموزش ضمن خدمت پرستاران بر کیفیت مراقبت های پرستاری در بخش جراحی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 4(2 (پیاپی 12))، 13-21. SID. https://sid.ir/paper/59183/fa

Vancouver: کپی

امام زاده قاسمی حرمت السادات، ونکی زهره، معماریان ربابه. تاثیر به کارگیری الگوی اجرایی آموزش ضمن خدمت پرستاران بر کیفیت مراقبت های پرستاری در بخش جراحی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1383؛4(2 (پیاپی 12)):13-21. Available from: https://sid.ir/paper/59183/fa

IEEE: کپی

حرمت السادات امام زاده قاسمی، زهره ونکی، و ربابه معماریان، “تاثیر به کارگیری الگوی اجرایی آموزش ضمن خدمت پرستاران بر کیفیت مراقبت های پرستاری در بخش جراحی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 12)، pp. 13–21، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59183/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button