مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

855
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

667
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس های نظری

صفحات

 صفحه شروع 832 | صفحه پایان 841

چکیده

 مقدمه: اگر چه نحوه ارائه سخنرانی موثر در مقالات متعددی توصیف شده است, اما اطلاعات محدودی در مورد نظر دانشجویان درباره عوامل موثر بر ارائه بهتر یک جلسه سخنرانی موجود است. هدف از این مطالعه بررسی نظر دانشجویان دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر روی کیفیت جلسات سخنرانی است.روش ها: در یک مطالعه توصیفی دو مرحله ای, ابتدا 25 دانشجوی مقطع بالینی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در یک جلسه بحث گروهی متمرکز نظرات خود را پیرامون نقاط قوت و ضعف جلسات درس نظری که در دانشکده در قالب سخنرانی, ارائه می شود را بیان کردند. پس از جمع بندی نظرات دانشجویان پرسشنامه ای طراحی شد. عوامل موثر بر ارائه بهتر جلسه سخنرانی, در پرسشنامه به 4 گروه عوامل مرتبط با استاد, عوامل مرتبط با محتوی, عوامل مرتبط با امکانات فیزیکی کلاس و عوامل مرتبط با مدیریت آموزشی کلاس تقسیم شدند و پایایی آن با استفاده از ضریب همبستگی اسپیرمن امتحان شد. سپس این پرسشنامه با 45 پرسش در میان دانشجویان سال 4 و 5 و 6 که در مجموع 130 نفر بودند, توزیع گردید و میزان موافقت دانشجویان با هر یک از موارد مطرح شده در پرسشنامه در مقیاس لیکرت 5 تایی, سنجیده شد.نتایج: در مجموع 97 پرسشنامه جمع آوری گردید. بیشترین امتیازات مربوط به عوامل مرتبط با استاد بود از بین این عوامل, فن بیان با میانگین 4.64, ارائه بیمار در صورتی که ارتباط درس نظری را با عملی نشان دهد (4.63) و استاد باید بتواند مطالب را به خوبی ربط دهد (4.55) امتیاز بیشتری را کسب نمودند.نتیجه گیری: از نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی نقش کلاس های تئوری که به صورت سخنرانی ارائه می شوند مهم تلقی شد. به نظر آنان توانمندی سخنران در انسجام بخشیدن و بیان مطالب, مهمترین نقش را در ارائه یک سخنرانی موثر ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منزوی، عباس، صدیق پور، لیلا، جعفری، سجاد، صالح، نرگس، و خرازی فرد، محمدجواد. (1390). نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس ‌های نظری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(7 (پیاپی 36))، 832-841. SID. https://sid.ir/paper/59225/fa

    Vancouver: کپی

    منزوی عباس، صدیق پور لیلا، جعفری سجاد، صالح نرگس، خرازی فرد محمدجواد. نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس ‌های نظری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(7 (پیاپی 36)):832-841. Available from: https://sid.ir/paper/59225/fa

    IEEE: کپی

    عباس منزوی، لیلا صدیق پور، سجاد جعفری، نرگس صالح، و محمدجواد خرازی فرد، “نظر دانشجویان بالینی دندانپزشکی در مورد عوامل موثر بر کیفیت سخنرانی در کلاس ‌های نظری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 7 (پیاپی 36)، pp. 832–841، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button