مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,730
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش تدریس نمایشی (Demonstration) بر خودکارآمدی دانشجویان مامایی در اداره زایمان

صفحات

 صفحه شروع 282 | صفحه پایان 290

چکیده

 مقدمه: روش های آموزشی فعال به طور وسیع در آموزش دانشجویان مامایی در حال افزایش است. هدف از این مطالعه تعیین تاثیر روش تدریس نمایشی (Demonstration) بر خودکارآمدی دانشجویان مامایی در اداره زایمان بود.روش ها: این مطالعه نیمه تجربی در سال 1392 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر روی 30 کارورز رشته مامایی که به روش سرشماری انتخاب و سپس به صورت تصادفی به دو گروه مساوی (هر گروه شامل 15 نفر) تقسیم شدند, انجام گردید. پرسشنامه استاندارد خودکارآمدی توسط هر دو گروه (تدریس نمایشی و تدریس معمول) قبل و بعد از آموزش تکمیل شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری توصیفی , تی دانشجویی و تی زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح معناداری کم تر از 05.0 در نظر گرفته شد.نتایج: نتایج آزمون تی تست نشان داد که بین میانگین نمره خودکارآمدی قبل از آموزش در هر دو گروه تفاوتی معناداری نداشت در حالی که بعد از مداخله بین دو گروه تفاوت آماری معناداری یافت شد (p=0.001, t=-1.43). نتایج آزمون تی زوجی نیز نشان داد که بین میانگین نمره خودکارآمدی بعد از مداخله در هر دو گروه شاهد و تجربی تفاوت آماری معناداری وجود داشت (t=-1.30 , p=0.002 و t=-5.12, p=0.024) به ترتیب همچنین میزان افزایش نمره خودکارآمدی در گروه تجربی 89 درصد ودر گروه شاهد 23 درصد بود (p=0.014).نتیجه گیری: روش تدریس نمایشی می تواند موجب افزایش سطح خودکارآمدی دانشجویان مامایی در اداره مراحل زایمان شود. بنابراین استفاده از این روش آموزشی به عنوان یک روش یادگیری موثر توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی ریزی، سهیلا، بهادران، پروین، فهامی، فریبا، و احسان پور، سهیلا. (1393). تاثیر روش تدریس نمایشی (Demonstration) بر خودکارآمدی دانشجویان مامایی در اداره زایمان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(4)، 282-290. SID. https://sid.ir/paper/59230/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی ریزی سهیلا، بهادران پروین، فهامی فریبا، احسان پور سهیلا. تاثیر روش تدریس نمایشی (Demonstration) بر خودکارآمدی دانشجویان مامایی در اداره زایمان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1393؛14(4):282-290. Available from: https://sid.ir/paper/59230/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا محمدی ریزی، پروین بهادران، فریبا فهامی، و سهیلا احسان پور، “تاثیر روش تدریس نمایشی (Demonstration) بر خودکارآمدی دانشجویان مامایی در اداره زایمان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 14، no. 4، pp. 282–290، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا