مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

951
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی ابزار بررسی وضعیت آموزشی مراکز ارایه دهنده رشته پرستاری در ایران و رتبه بندی آنها در سال 1383

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 127

چکیده

 مقدمه: شناسایی نقاط قوت و ضعف دانشکده ها از طریق مقایسه وضعیت ارایه خدمات آموزشی در آنها یکی از روش های کارآمد تعیین وضعیت موجود است. به عبارت دیگر, رتبه بندی آموزشی مراکز و معرفی الگوهای برتر, لازمه برنامه ریزی های کوتاه مدت و درازمدت در دانشکده ها برای ارتقای کمی و کیفی در آنها است. هدف از این مطالعه, طراحی ابزار بررسی وضعیت کمی و کیفی خدمات آموزشی در دانشکده های ارایه دهنده رشته پرستاری و رتبه بندی آنها در سال 1383 در قالب این ابزار است. روش ها: در یک مطالعه پیمایشی ابتدا مجموعه ای از معیارها برای بررسی خدمات آموزشی در قالب یک نمودار شاخه درختی طراحی شد. سپس وزن این معیارها با روش های جلب توافق آرا تعیین گردید. از هر دانشکده نماینده ای برای تکمیل پرسشنامه جمع آوری اطلاعات معرفی شد. اطلاعات با بازدید از دانشکده ها تکمیل و تصحیح گردید. سپس امتیاز هر دانشکده در هر معیار محاسبه شد. برای آنالیز نهایی نیز از یک نرم افزار رایانه ای استفاده گردید. نتایج: مجموعه ای شامل بیش از 60 معیار و شاخص در سه زیر مجموعه درونداد, فرایند و برونداد و میزان وزن آنها برای بررسی ارایه خدمات آموزشی در رشته پرستاری طراحی شد. رشته پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با امتیاز 65.15 از 100 رتبه اول, دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز 62.59 از 100 رتبه  دوم , و دانشکده  پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران با امتیاز 59.76 از 100, رتبه  سوم را کسب کردند. نتیجه گیری: با انجام این طرح, نقاط قوت و ضعف ارایه خدمات آموزشی در رشته پرستاری مشخص شده و به عنوان الگویی عملی برای اصلاح و ارتقای کمی و کیفی, در اختیار برنامه ریزان و مسوولان قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجتهدزاده، ریتا، و محمدی، آیین. (1386). طراحی ابزار بررسی وضعیت آموزشی مراکز ارایه دهنده رشته پرستاری در ایران و رتبه بندی آنها در سال 1383. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 7(1 (پیاپی 17))، 119-127. SID. https://sid.ir/paper/59248/fa

    Vancouver: کپی

    مجتهدزاده ریتا، محمدی آیین. طراحی ابزار بررسی وضعیت آموزشی مراکز ارایه دهنده رشته پرستاری در ایران و رتبه بندی آنها در سال 1383. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1386؛7(1 (پیاپی 17)):119-127. Available from: https://sid.ir/paper/59248/fa

    IEEE: کپی

    ریتا مجتهدزاده، و آیین محمدی، “طراحی ابزار بررسی وضعیت آموزشی مراکز ارایه دهنده رشته پرستاری در ایران و رتبه بندی آنها در سال 1383،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 7، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 119–127، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59248/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button