مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,019
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت آموزش در حیطه تمرکز بر نیروی کار: مدل ایرانی مدیریت کیفیت آموزش

صفحات

 صفحه شروع 211 | صفحه پایان 219

چکیده

 مقدمه: مدل ایرانی مدیریت کیفیت آموزش **(IEQM) ابزاری برای ارزیابی دانشگاه است که بازنگری منظم, سیستماتیک و جامع از فعالیت های دانشگاه ها را فراهم می سازد. این مطالعه با هدف ارزیابی کیفیت آموزش در حیطه تمرکز بر نیروی کار بر اساس مدل ایرانی مدیریت کیفیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.روش ها: در این مطالعه توصیفی- مقطعی, 150 نفر از اساتید و کارکنان دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1393 به صورت طبقه ای و تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند. داده های مورد نیاز به وسیله پرسشنامه مدل ایرانی مدیریت کیفیت آموزش وزارت بهداشت و درمان پس از تایید روایی و پایایی, جمع آوری شد. گزینه های موجود برای انتخاب شامل طیف لیکرت 5 نمره ای بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های آنالیز واریانس یک طرفه  و تی مستقل در سطح معناداری 0.05 تحلیل شد.نتایج: در مجموع, 125 پرسشنامه تحلیل شد. بالاترین میانگین نمره مربوط به دانشکده بهداشت و پایین ترین مربوط میانگین نمره به دانشکده پرستاری به دست آمد. بهترین نمره مربوط به حیطه شرایط محیط کار (0.82±2.82) و بدترین نمره مربوط به حیطه توانمندسازی کارکنان (0.73±2.65) به دست آمد. به طور کلی نمره حیطه تمرکز بر نیروی کار برابر با 55 درصد امتیاز از 85 امتیاز این حیطه محاسبه شد.میانگین نمره این حیطه با تحصیلات (p=0.5) و جنسیت افراد مورد پژوهش (p=0.6) و در بین دانشکده های مورد مطالعه (p=0.6) رابطه معناداری وجود نداشت.نتیجه گیری: وضعیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حیطه تمرکز بر نیروی کاری در حد متوسط به دست آمد. طبق بررسی ها شرایط محیط کاری از دید اعضا دانشکده ها تقریبا مناسب اما توجه به توانمندسازی کارکنان در دانشکده اولویت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی پور، حسین، وفایی نجار، علی، حسینی، سیده الهه، حقیقی، هاجر، محمدپور، سعید، و محمودیان، پیام. (1396). ارزیابی کیفیت آموزش در حیطه تمرکز بر نیروی کار: مدل ایرانی مدیریت کیفیت آموزش. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 17(79)، 211-219. SID. https://sid.ir/paper/59267/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی پور حسین، وفایی نجار علی، حسینی سیده الهه، حقیقی هاجر، محمدپور سعید، محمودیان پیام. ارزیابی کیفیت آموزش در حیطه تمرکز بر نیروی کار: مدل ایرانی مدیریت کیفیت آموزش. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1396؛17(79):211-219. Available from: https://sid.ir/paper/59267/fa

    IEEE: کپی

    حسین ابراهیمی پور، علی وفایی نجار، سیده الهه حسینی، هاجر حقیقی، سعید محمدپور، و پیام محمودیان، “ارزیابی کیفیت آموزش در حیطه تمرکز بر نیروی کار: مدل ایرانی مدیریت کیفیت آموزش،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 17، no. 79، pp. 211–219، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59267/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button