Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,288
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM) در سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 157

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM) در سال تحصیلی 1392 می باشد. پژوهش حاضر, پژوهش توصیفی و از نظر هدف, کاربردی است. ابزار گردآوری داده های پژوهش دو پرسش نامه استاندارد شده بر اساس الگوی تعالی سازمانی است. این پرسش نامه ها بین تعداد 59 نفر از مدیران گروه ها و اساتید به صورت سرشماری توزیع شدند, هم چنین تعداد 300 نفر از دانشجویان نیز به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ضریب پایایی پرسش نامه اساتید و دانشجویان به ترتیب 0.932 و 0.73 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی, آزمون تی تک گروهی استفاده شد. میانگین امتیاز ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی مورد مطالعه, در معیار رهبری, 77.20 امتیاز از 100؛ معیار استراتژی, 65.20 امتیاز از 100, معیار کارکنان, 70.20 امتیاز از 100؛ معیار شراکت ها و منابع, 57.20 امتیاز از 100؛ معیار فرایندها, 59.20 امتیاز از 100؛ معیار نتایج مشتری,78.30 امتیاز از 150؛ معیار نتایج کارکنان, 59 امتیاز از 100؛ معیار نتایج جامعه, 58.40 امتیاز از 100 و معیار نتایج کلیدی عملکرد, 100 امتیاز از 150 امتیاز بود. این گروه ها در معیار رهبری بالاترین امتیاز 77.20 و در معیار نتایج مشتری پایین ترین امتیاز 52.18 را کسب کرده اند. کسب 624 از 1000 امتیاز نشان دهنده این است که دانشکده در وضعیت متوسطی قرار دارد. کسب امتیاز 329 از عامل توانمندسازها و 295 از عامل نتایج, گویای آنست که در رابطه با توانمندسازها فعالیت زیادی صورت گرفته است, اما نتایج حاصله کمتر از حد انتظار شده است. بین میزان امتیاز وضعیت موجود و وضعیت مطلوب معیارها در گروه های آموزشی مورد نظر بر اساس مدل تعالی سازمانی, تفاوت معناداری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امیدیان، فرانک، امیدیان، مرتضی، و صفری، مهناز. (1394). ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM) در سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(2)، 147-157. SID. https://sid.ir/paper/228808/fa

Vancouver: کپی

امیدیان فرانک، امیدیان مرتضی، صفری مهناز. ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM) در سال 1392. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(2):147-157. Available from: https://sid.ir/paper/228808/fa

IEEE: کپی

فرانک امیدیان، مرتضی امیدیان، و مهناز صفری، “ارزیابی کیفیت عملکرد گروه های آموزشی دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بر اساس الگوی تعالی بنیادی مدیریت کیفیت اروپایی (EFQM) در سال 1392،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 2، pp. 147–157، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228808/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا