مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,076
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه یادگیری سیار در دانشگاه های علوم پزشکی: نظرات، پیامد ها و چالش ها

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 145

چکیده

 زمینه و هدف: سرعت بالای پیشرفت در علوم پزشکی, خلاقیت در فناوری, زمان محدود برای انجام کارهای جدید, چشم انداز جدیدی را در آموزش پزشکی به وجود آورده است. با این شرایط دانشگاه های علوم پزشکی جهت انتقال اطلاعات و مهارت ها با دشواری هایی روبرو هستند. شاید یکی از جدیدترین رویکردها به یادگیری, رویکردهای یادگیری سیار است که در جهت انتقال آسان تر دانش و مهارت ها ظهور کرده است و استفاده از آن رو به گسترش است. این تحقیق با رویکردی مروری و تحلیل محتوایی مقالات این حوزه, سعی در شناخت جنبه های مختلف بکار رفته در یادگیری سیار را دارد.روش بررسی: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی یادگیری سیار, آموزش پزشکی, دانشگاه های علوم پزشکی, و معادل انگلیسی آن ها, مقالات مطالعات مرتبط از سال 2000 تا2016 در پایگاه هایGoogle scholar, pub med,Scopus و مجلات معتبر داخلی و خارجی مرتبط با آموزش پزشکی انتخاب شدند و بر اساس حیطه های مطرح در این نوع آموزش, در نهایت36 مقاله انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: بر اساس نتایج حاصل از جستجو و تحلیل محتوای مقالات, مطالب در 6 دسته زیر دسته بندی شدند: 1- نظرات دانشجویان 2-نتایج و پیامدهای استفاده از یادگیری سیار 3-مقایسه با دیگر روش های آموزشی 4-کاربرد در رابطه با برنامه آموزشی و ارزیابی دانشجو 5- ارتباط با تئوری های یادگیری 6-چالش های یادگیری سیار.نتیجه گیری: مطالعات بررسی شده از اثرات مثبت این روش در آموزش پزشکی حمایت نمودند. مهم ترین مشخصه های این نوع از یادگیری عبارت بود از در دسترس بودن, یادگیرنده محور بودن, شخصی و غیررسمی. از طرفی نبود زیرساخت ها, هزینه بالا, آشنا نبودن با این روش ها, و کمبود نرم افزارهای کاربردی از چالش های این روش یادگیری و آموزش بود. با توجه به نتایج مطالعات مختلف, استفاده از این روش ها نیاز به آموزش اعضای هیات علمی و مدیران آموزشی دارد. از این رو و با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی و پانل های تخصصی در این حوزه و پژوهش های بیشتر برای نمایان شدن ابعاد و تاثیرات این روش پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مرادی، اسحاق، و دیده بان، حسین. (1397). جایگاه یادگیری سیار در دانشگاه های علوم پزشکی: نظرات, پیامد ها و چالش ها. طب و تزکیه، 27(2 )، 133-145. SID. https://sid.ir/paper/34438/fa

Vancouver: کپی

مرادی اسحاق، دیده بان حسین. جایگاه یادگیری سیار در دانشگاه های علوم پزشکی: نظرات, پیامد ها و چالش ها. طب و تزکیه[Internet]. 1397؛27(2 ):133-145. Available from: https://sid.ir/paper/34438/fa

IEEE: کپی

اسحاق مرادی، و حسین دیده بان، “جایگاه یادگیری سیار در دانشگاه های علوم پزشکی: نظرات, پیامد ها و چالش ها،” طب و تزکیه، vol. 27، no. 2 ، pp. 133–145، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34438/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button