Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,285
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان استفاده از روش های سنجش بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران از دیدگاه اساتید بالینی

صفحات

 صفحه شروع 395 | صفحه پایان 402

چکیده

 مقدمه: ارزیابی و ارزشیابی گام های عظیم فرآیند آموزشی هستند که با تضمین توانمندی و صلاحیت پزشکانی که ضامن سلامت جامعه می باشند, نقش اساسی را در فرآیند آموزش پزشکی ایفا می کنند. این مطالعه با هدف بررسی میزان استفاده از روش های سنجش بالینی در محیط های بالینی صورت گرفت.روش کار: این مطالعه توصیفی بوده و ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه پژوهشگر ساخته ای بود که با استفاده از ابزار پیشنهادی شورای اعتباربخشی آموزش پزشکی تخصصی آمریکا و منابع علمی تدوین شد. نمونه گیری مبتنی بر هدف, از کلیه افراد واجد شرایط انجام شد. حجم نمونه 83 نفر, شامل اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران (39 نفر), ایران (24 نفر) و شهید بهشتی (20 نفر) بود. تحلیل داده ها توسط نرم افزار SPSS 17 با استفاده از شاخص های مرکزی و پراکندگی انجام شد.نتایج: نتایج نشان داد که بیشترین روش مورد استفاده در محیط های آموزشی بالینی, پرسش های چند گزینه ای (%97.6), آزمون های آسکی (%92.8) و لاگ بوک (%86.7) بود و روش های 360 درجه (%8.4) و پورت فولیو (6%) روش های متداولی در محیط های بالینی این دانشگاه ها نبودند. بیشترین میزان استفاده از مجموعه روش های سنجش مهارت های بالینی در دانشگاه علوم پزشکی ایران (%58.8) و پس از آن در دانشگاه تهران (%47.3) و شهید بهشتی (%47.2) بود.نتیجه گیری: در پژوهش انجام شده مشاهده می شود, جهت گیری سنجش توانمندی و عملکرد دانشجویان به سمت موقعیت های غیرواقعی و شبیه سازی شده بوده است و تنها در تعداد محدودی از محیط های آموزشی بالینی بر موضوع انجام ارزیابی عملکرد فعالیت بالینی واقعی تاکید شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوهپایه زاده اصفهانی، جلیل، درگاهی، هلن، و سلطانی عربشاهی، سیدکامران. (1391). بررسی میزان استفاده از روش های سنجش بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران از دیدگاه اساتید بالینی. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 16(5)، 395-402. SID. https://sid.ir/paper/60484/fa

    Vancouver: کپی

    کوهپایه زاده اصفهانی جلیل، درگاهی هلن، سلطانی عربشاهی سیدکامران. بررسی میزان استفاده از روش های سنجش بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران از دیدگاه اساتید بالینی. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1391؛16(5):395-402. Available from: https://sid.ir/paper/60484/fa

    IEEE: کپی

    جلیل کوهپایه زاده اصفهانی، هلن درگاهی، و سیدکامران سلطانی عربشاهی، “بررسی میزان استفاده از روش های سنجش بالینی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران از دیدگاه اساتید بالینی،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 16، no. 5، pp. 395–402، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60484/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا