مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,134
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

227
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال های 1390 1388

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 78

چکیده

 سابقه و اهداف: محیط های بالینی نقش اساسی در یادگیری دانشجویان به عهده دارند. پژوهش حاضر با هدف تعیین دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در خصوص وضعیت آموزش بالینی طی سال های 1390-1388 صورت گرفت.روش بررسی: در این پژوهش مقطعی, اطلاعات توسط پرسشنامه پژوهشگر ساخته مشتمل بر پنج بعد برنامه آموزشی, نحوه عملکرد اساتید بالینی, نقش اعضاء دیگر موثر در آموزش بالینی, امکانات و فضای آموزشی و رضایت حرفه ای توسط اساتید بالینی و دانشجویان پرستاری و مامایی جمع آوری گردید و اعتبار صوری و محتوا و اعتماد علمی ابزار با روش آزمون مجدد بررسی و تایید گردید.یافته ها: اکثریت اساتید بالینی و دانشجویان پرستاری و مامایی شیفت های کاری صبح و عصر را جهت آموزش بالینی مناسب تر مطرح نمودند. غالب اساتید بالینی وضعیت آموزش بالینی را مطلوب گزارش نمودند ولی 79.8% دانشجویان پرستاری و 64.2% دانشجویان مامایی وضعیت آموزش بالینی را متوسط و مابقی آن را مطلوب اعلام نمودند. آزمون تی مستقل در مقایسه میانگین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه اساتید بالینی تفاوت معناداری را نشان نداد ولی همین آزمون در مقایسه میانگین وضعیت آموزش بالینی بین دو گروه دانشجویان پرستاری و مامایی تفاوت معناداری را در بعد «نقش اعضاء دیگر موثر در آموزش بالینی» ایجاد نمود.نتیجه گیری: برنامه ریزان آموزشی باید عوامل تهدیدکننده اثربخشی آموزش بالینی به صورت مستمر ارزیابی و به منظور تقویت نقاط قوت و تعدیل نقاط ضعف تلاش نمایند. تقویت حیطه های محیط یادگیری بالینی مثل مربی موفق, ارزشهای حرفه ای, ارتباطات حرفه ای با اعضاء تیم درمانی- مراقبتی و مدیریت تضاد و تناسب محتوای برنامه آموزش بالینی می تواند تجارب بالینی را برای دانشجویان, جذاب نموده و رضایت حرفه ای آنان را تامین نماید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، طاهره، خدایاریان، مهسا، رجبیون، حسن، علی مندگاری، زهرا، آنتیک چی، مهناز، جوادی، سمانه السادات، و نامجو، زهرا. (1391). بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال های 1390 1388. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 7(3 (پیاپی 7))، 67-78. SID. https://sid.ir/paper/483735/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی طاهره، خدایاریان مهسا، رجبیون حسن، علی مندگاری زهرا، آنتیک چی مهناز، جوادی سمانه السادات، نامجو زهرا. بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال های 1390 1388. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1391؛7(3 (پیاپی 7)):67-78. Available from: https://sid.ir/paper/483735/fa

    IEEE: کپی

    طاهره سلیمی، مهسا خدایاریان، حسن رجبیون، زهرا علی مندگاری، مهناز آنتیک چی، سمانه السادات جوادی، و زهرا نامجو، “بررسی دیدگاه اساتید بالینی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی شهید صدوقی یزد در مورد وضعیت آموزش بالینی طی سال های 1390 1388،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 7، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 67–78، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/483735/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button