مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,574
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر در بهبود یادگیری دانشجویان از دید استادان دروس غیربالینی رشته پزشکی عمومی دانشکده پزشکی بندرعباس

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 127

چکیده

 مقدمه: مدرس یا استاد, وسیله ای است که برنامه تحصیلی توسط او به اجرا در می آید و در حصول به هدفهای تعلیم و تربیت بطور مستقیم عمل می کند. بنابراین می توان بیان کرد که میزان سهم و نقش او در یادگیری, فعالیت ذهنی, تحولات رفتاری, شخصیتی و نگرشی دانشجویان, بیش از هر عمل دیگری است. این پژوهش با هدف شناخت عوامل موثر بر بهبود یادگیری از دید استادان انجام شده است.روش کار: این پژوهش, یک مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی است که در آن تمامی جامعه پژوهش شامل 23 نفر استاد مورد پرسش قرار گرفتند. گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که مشتمل بر 30 سوال در سه بعد روش تدریس, علمی - سوادی و شخصیتی - رفتاری می باشد, انجام گردید. داده های تحقیق پس از گردآوری با استفاده از روشهای آمار توصیفی و محاسبه ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: مطابق یافته های این پژوهش, بعد روش تدریس, بعد شخصیتی - رفتاری و بعد علمی - سوادی به ترتیب با میانگین امتیازهای 30.57, 14 و 13.28 در اولویتهای اول تا سوم قرار گرفتند. در بعد روش تدریس توجه به خلاقیت و نوآوری (100%), مشخص شدن محتوا و اهداف درس در ابتدای هر جلسه (97%), اهمیت به روش تدریس و تناسب آن با محتوای درس (95%), استفاده بهینه از وقت کلاس با توجه به حجم مطلب (95.2%), رعایت انسجام مفاهیم درس (95.28%), در بعد علمی - سوادی, آموزش را بر اساس تسلط بر مفاهیم روز هدایت کند (100%), استاد در مورد درس مربوطه آگاهی و علم کافی داشته باشد (100%), مراجع و منابع تخصصی را به دانشجویان معرفی نماید (95.3%), در بعد شخصیتی - رفتاری, احترام گذاشتن به دانشجو (95.2%) در حد زیاد تا خیلی زیاد از عوامل موثر بر یادگیری دانشجویان بودند.نتیجه گیری: با توجه به اهمیت دیدگاه استادان و تاثیرگذاری آن بر فرآیند یادگیری دانشجویان, شناخت و اعمال نظرات آنها در این فرآیند گامی موثر خواهد بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدحمید، و جوادی، رفعت. (1390). عوامل موثر در بهبود یادگیری دانشجویان از دید استادان دروس غیربالینی رشته پزشکی عمومی دانشکده پزشکی بندرعباس. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 15(2)، 122-127. SID. https://sid.ir/paper/60725/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدحمید، جوادی رفعت. عوامل موثر در بهبود یادگیری دانشجویان از دید استادان دروس غیربالینی رشته پزشکی عمومی دانشکده پزشکی بندرعباس. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1390؛15(2):122-127. Available from: https://sid.ir/paper/60725/fa

    IEEE: کپی

    سیدحمید موسوی، و رفعت جوادی، “عوامل موثر در بهبود یادگیری دانشجویان از دید استادان دروس غیربالینی رشته پزشکی عمومی دانشکده پزشکی بندرعباس،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 15، no. 2، pp. 122–127، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button