مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

899
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

245
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی وضعیت موجود آموزشی علوم پایه از دیدگاه دانشجویان دانشکده پزشکی بندرعباس

صفحات

 صفحه شروع 207 | صفحه پایان 213

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی از جنبه های مهم فرآیند فعالیتهای آموزشی است. بررسی وضعیت موجود آموزشی علوم پایه امکان قضاوت درباره شایستگی و ارزش برنامه آموزشی را فراهم می آورد و با شناسایی نقاط قوت و ضعف, اتخاذ تصمیم های لازم برای رفع نواقص و ارتقای کیفیت آموزشی را امکان پذیر می کند. روش کار: این مطالعه به روش توصیفی انجام شده و جامعه پژوهش, تمامی دانشجویان رشته پزشکی عمومی دانشکده پزشکی بندرعباس بوده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای بود که میزان رضایت دانشجویان از برنامه درسی, منابع و امکانات آموزشی, روش تدریس و آموزش اخلاق پزشکی مورد سوال قرار می داد. پرسشنامه ها توزیع و پس از تکمیل درصد پاسخگویی به سوالات و مقایسه میانگین داده ها با نرم افزار SPSS مورد بررسی قرار گرفت. نتایج: اکثر دانشجویان از رعایت موازین اخلاقی, وقت شناسی, تسلط بر مفاهیم علمی, استفاده صحیح از تمام وقت کلاس, رعایت توالی مطالب و توانایی رهبری کلاس در مدرسین علوم پایه اظهار رضایت نموده اند. نقاط ضعف, وضعیت آموزشی موجود, ساعات نامناسب برگزاری کلاسها, وضعیت نامناسب کلاسها, عدم دسترسی کافی به اساتید, عملکرد ضعیف اساتید در ایجاد انگیزه مطالعه, عدم تخصیص وقت برای رفع مشکلات دانشجویان, عدم مشارکت دانشجویان در بحث, عدم جمع بندی مطالب و عدم استفاده موثر از وسایل کمک آموزشی گزارش شده است. نتیجه گیری: به نظر می رسد علیرغم وجود نکات قوت قابل توجه در وضعیت آموزشی دروس علوم پایه در دانشکده پزشکی بندرعباس, اتخاذ سیاستهای کاربردی جدید جهت پیاده سازی استاندارهای پایه آموزش پزشکی و حمایت قاطع مسوولین در اجرا برنامه ها موجب بهبود شرایط آموزشی در مقطع علوم پایه آموزش پزشک عمومی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، نادره، عابدینی، صدیقه، اصغری، نسرین، حسینی تشنیزی، سعید، جهانگیری زرکانی، زهرا، و نمازی، سیدشجاع الدین. (1389). ارزیابی وضعیت موجود آموزشی علوم پایه از دیدگاه دانشجویان دانشکده پزشکی بندرعباس. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، 14(3)، 207-213. SID. https://sid.ir/paper/60596/fa

    Vancouver: کپی

    نادری نادره، عابدینی صدیقه، اصغری نسرین، حسینی تشنیزی سعید، جهانگیری زرکانی زهرا، نمازی سیدشجاع الدین. ارزیابی وضعیت موجود آموزشی علوم پایه از دیدگاه دانشجویان دانشکده پزشکی بندرعباس. مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)[Internet]. 1389؛14(3):207-213. Available from: https://sid.ir/paper/60596/fa

    IEEE: کپی

    نادره نادری، صدیقه عابدینی، نسرین اصغری، سعید حسینی تشنیزی، زهرا جهانگیری زرکانی، و سیدشجاع الدین نمازی، “ارزیابی وضعیت موجود آموزشی علوم پایه از دیدگاه دانشجویان دانشکده پزشکی بندرعباس،” مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)، vol. 14، no. 3، pp. 207–213، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/60596/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button