Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

695
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر ابعاد سه گانه رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس شهر زنجان-سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 538 | صفحه پایان 545

چکیده

 زمینه و هدف: رضایت بیماران در بخش اورژانس یکی از شاخص های مهم در ارزیابی کیفیت ارائه خدمات بیمارستانی است. این مطالعه با هدف بررسی عوامل موثر بر ابعاد سه گانه رضایت مندی (اعتماد, آموزش به بیمار, مراقبت فنی و حرفه ای) بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس انجام شد. روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی 378 نفر از بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس یکی از بیمارستان های زنجان در سال 1396 انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل چک لیست اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه رضایتمندی بیماران (Patient Satisfaction Instrument) بود. این پرسشنامه, رضایتمندی بیماران را در سه بُعد اعتماد, آموزش به بیمار و مراقبت فنی و حرفه ای مورد بررسی قرار می دهد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: متوسط سن بیماران 6/19± 2/48 سال بود. بیشتر افراد مراجعه کننده مرد, متاهل و تحصیلات در حد زیر دیپلم داشتند. میانگین نمره رضایتمندی در بیماران مراجعه­ کننده به اورژانس از 130 امتیاز 69/25± 57/84 بود که متوسط تلقی می گردد. در سنجش ابعاد رضایتمندی, بُعد مراقبت فنی و حرفه ای دارای بالاترین میانگین و آموزش به بیمار کمترین امتیاز را دارا بود. رضایتمندی و بعد اعتماد با سابقه بستری در بیمارستان و سن ارتباط آماری معنی­ داری داشت (p=0. 004). متغیرهای جنس, وضعیت تاهل, سطح تحصیلات و وضعیت اشتغال با رضایتمندی و ابعاد آن ارتباط معنی داری نداشتند. نتیجه گیری: میزان رضایتمندی بیماران در حد متوسط بود. به نظر می­ رسد برنامه ریزی های لازم به منظور بالا بردن رضایتمندی و ابعاد آن در بیمارانی که مراجعه مکرر دارند و باتوجه به ویژگی های سنی بایستی انجام گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عزیزی، فرشته، حنیفی، نسرین، ربیع سیاهکلی، سهیلا، و حقانی، شیما. (1397). بررسی عوامل موثر بر ابعاد سه گانه رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس شهر زنجان-سال 1396. مجله طب نظامی، 20(5 )، 538-545. SID. https://sid.ir/paper/62055/fa

Vancouver: کپی

عزیزی فرشته، حنیفی نسرین، ربیع سیاهکلی سهیلا، حقانی شیما. بررسی عوامل موثر بر ابعاد سه گانه رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس شهر زنجان-سال 1396. مجله طب نظامی[Internet]. 1397؛20(5 ):538-545. Available from: https://sid.ir/paper/62055/fa

IEEE: کپی

فرشته عزیزی، نسرین حنیفی، سهیلا ربیع سیاهکلی، و شیما حقانی، “بررسی عوامل موثر بر ابعاد سه گانه رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به بخش اورژانس شهر زنجان-سال 1396،” مجله طب نظامی، vol. 20، no. 5 ، pp. 538–545، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/62055/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا