مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,064
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش خودامدادی و دگرامدادی به روش سخنرانی و بسته نرم افزار چند رسانه ای بر میزان دانش پایوران

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 10

چکیده

 اهداف: با توجه به ضرورت آموزش خودامدادی و دگرامدادی, تمام پایوران نظام باید این دوره را بگذرانند و انجام این آموزش در نیروهای نظامی قدمت ده ساله دارد. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر آموزش خودامدادی و دگرامدادی به دو روش سخنرانی و بسته های نرم افزار چندرسانه ای بر میزان دانش پایوران گردان های رزم منتخب نظامی شهر تهران انجام شد.روش ها: در مطالعه ای نیمه تجربی در سال 1389, 60 پایور واجد شرایط ورود به مطالعه از مجموع 300 نفر پایور دو گردان رزم منتخب شهر تهران مورد بررسی قرار گرفتند. نمونه ها به صورت تصادفی به دو گروه 30 نفره تقسیم شدند و با دو شیوه آموزش سخنرانی و بسته های نرم افزار چندرسانه ای تحت آموزش قرار گرفتند و از آزمون کتبی با سوالات استاندارد برای تعیین میزان دانش آنان استفاده شد. نتایج پس از جمع آوری با روش های آماری توصیفی و تحلیلی شامل آزمون T زوجی و T مستقل آزمون دقیق فیشر مقایسه شد و با نرم افزار SPSS 15 تحلیل شد.یافته ها: میانگین نمرات سطح دانش در دو گروه قبل از مداخله با هم تفاوتی نداشت. بعد از مداخله, میانگین نمرات در گروه چند رسانه ای افزایش بیشتری داشت. میانگین نمره سطح دانش, بعد از مداخله نسبت به قبل از مداخله در هر دو گروه افزایش یافت که از نظر آماری معنی دار بود (p<0.001).نتیجه گیری: در صورت مطلوب بودن شرایط از نظر زمان و مکان و وجود وسایل کمک آموزشی, آموزش با بسته های نرم افزاری چندرسانه ای نسبت به روش سخنرانی می تواند در افزایش سطح دانش پایوران موثرتر باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دانشمندی، محمد، عسگری، علی، تدریسی، سیدداوود، عبادی، عباس، و مختاری نوری، جمیله. (1390). تاثیر آموزش خودامدادی و دگرامدادی به روش سخنرانی و بسته نرم افزار چند رسانه ای بر میزان دانش پایوران. مجله طب نظامی، 13(1 (مسلسل 47))، 7-10. SID. https://sid.ir/paper/62133/fa

    Vancouver: کپی

    دانشمندی محمد، عسگری علی، تدریسی سیدداوود، عبادی عباس، مختاری نوری جمیله. تاثیر آموزش خودامدادی و دگرامدادی به روش سخنرانی و بسته نرم افزار چند رسانه ای بر میزان دانش پایوران. مجله طب نظامی[Internet]. 1390؛13(1 (مسلسل 47)):7-10. Available from: https://sid.ir/paper/62133/fa

    IEEE: کپی

    محمد دانشمندی، علی عسگری، سیدداوود تدریسی، عباس عبادی، و جمیله مختاری نوری، “تاثیر آموزش خودامدادی و دگرامدادی به روش سخنرانی و بسته نرم افزار چند رسانه ای بر میزان دانش پایوران،” مجله طب نظامی، vol. 13، no. 1 (مسلسل 47)، pp. 7–10، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/62133/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button