مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

923
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده و کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاهها

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین به کارگیری مولفه های سازمان یادگیرنده (قابلیتهای شخصی, مدلهای ذهنی, آرمان مشترک, یادگیری تیمی و تفکر سیستمی) و کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاههای آزاد اسلامی غرب استان مازندران بود. روش پیمایشی از نوع همبستگی برای این پژوهش انتخاب شد. جامعه آماری شامل کلیه اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاههای آزاد اسلامی غرب استان مازندران بود که از این تعداد 214 نفر از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای به طور تصادفی انتخاب شدند. در این تحقیق دو پرسشنامه محقق ساخته از جمله پرسشنامه سازمان یادگیرنده شامل 30 سوال و پرسشنامه کیفیت زندگی کاری شامل 32 سوال برای تولید داده استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه سازمان یادگیرده معادل 0.81 و ضریب آلفای پرسشنامه کیفیت زندگی کاری معادل 0.84 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل چندگانه, آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یک راهه استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده و کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی رابطه معنا دار وجود دارد. بین مولفه های سازمان یادگیرنده (قابلیتهای شخصی, مدلهای ذهنی, آرمان مشترک, یادگیری تیمی و تفکر سیستمی) با کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی رابطه معنا دار وجود دارد. میان مولفه های سازمان یادگیرنده, مولفه مدلهای ذهنی می توانند بهترین پیش بینی کننده کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری، محمدهادی، توکلیان، فرحناز، و طالقانی، محمد. (1391). بررسی رابطه بین کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده و کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاهها. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 18(2 (64))، 45-60. SID. https://sid.ir/paper/67974/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری محمدهادی، توکلیان فرحناز، طالقانی محمد. بررسی رابطه بین کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده و کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاهها. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1391؛18(2 (64)):45-60. Available from: https://sid.ir/paper/67974/fa

    IEEE: کپی

    محمدهادی عسگری، فرحناز توکلیان، و محمد طالقانی، “بررسی رابطه بین کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده و کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاهها،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 18، no. 2 (64)، pp. 45–60، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67974/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button