مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 100

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر, بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد بود. از درون جامعه آماری که شامل معلمان تربیت بدنی, کارشناسان تربیت بدنی آموزش و پرورش رابطان گروه های آموزشی درس تربیت بدنی و مدیران مرد و زن مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد بود. بر اساس جدول کرجسای- مورگان, 333 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردید. انتخاب حجم نمونه به روش تصادفی طبقه ای (گروه معلمان و مدیران) و روش سرشماری (کارشناسان و رابطین) بوده است. ابزار اندازه گیری چهار پرسشنامه (هر گروه یک پرسشنامه) و یک سیاهه ارزیابی (برای بررسی وضعیت فضای ورزشی مدارس) می شد. پرسشنامه, ویژگی های فردی و نگرش افراد را نسبت به جنبه های مختلف وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس ارزیابی می کردند. آزمون های آماری شامل آزمون کروسکال والیس, یو- من ویتنی, t یک نمونه و ضریب همبستگی اسپیرمن در سطح معنی داری 5 درصد بود. نتایج نشان داد که از دیدگاه آزمون های تحقیق, افزایش میزان سرانه ورزشی مدارس و تدوین کتاب درسی تربیت بدنی برای تدریس در مدارس از ضروری ترین اقدام ها, برای بهبود وضعیت اجرای درس تربیت بدنی است. در بیشتر موارد به اسثنا مورد کفایت ساعت های هفتگی درس تربیت بدنی, شرایط آب و هوایی و اقلیمی جهت اجرای درس تربیت بدنی در فضای روباز, میزان عمل معلمان تربیت بدنی به بخشنامه های ورزشی در مدارس و میزان علاقه مندی معلمان تربیت بدنی به وظایف و فعالیت های شغلی (P>0.05), تفاوت معنی داری بین نگرش معلمان تربیت بدنی مرد و زن و همچنین معلمان تربیت بدنی راهنمایی و متوسطه مشاهده نشد. اختلاف بین فضای روباز مدارس راهنمایی و مجموع فضای روباز مدارس راهنمایی و متوسطه استان با وضعیت موجود کشوری معنی دار بود (P>0.05). در مجموع, وضعیت فضای ورزشی مدارس استان یزد از وضعیت موجود کشوری مطلوب تر می باشد (دو مترمربع فضای روباز و 0.056 مترمربع فضای سرپوشیده برای هر دانش آموز در یزد).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خاوری، لیلا، و یوسفیان، جواد. (1387). بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد. پژوهش در علوم ورزشی، 6(18)، 87-100. SID. https://sid.ir/paper/68123/fa

    Vancouver: کپی

    خاوری لیلا، یوسفیان جواد. بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد. پژوهش در علوم ورزشی[Internet]. 1387؛6(18):87-100. Available from: https://sid.ir/paper/68123/fa

    IEEE: کپی

    لیلا خاوری، و جواد یوسفیان، “بررسی وضعیت اجرای درس تربیت بدنی در مدارس راهنمایی و متوسطه استان یزد،” پژوهش در علوم ورزشی، vol. 6، no. 18، pp. 87–100، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68123/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button