مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

514
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه علوم پایه پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389

صفحات

 صفحه شروع 40 | صفحه پایان 48

چکیده

 زمینه و هدف: بهبود کیفیت آموزش هر دانشگاه وابسته به بهبود کیفیت گروه های آموزشی آن است. بنابراین ارزیابی درونی گروه های آموزشی گامی موثر در رشد کیفی نظام آموزش عالی خواهد بود. لذا این مطالعه به منظور ارزیابی درونی گروه علوم پایه پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389 انجام شده است.روش تحقیق: این پژوهش از نوع توصیفی مقطعی و جامعه پژوهش شامل کلیه اعضای هیات علمی گروه علوم پایه پزشکی, مستندات و منابع بود. نمونه گیری به صورت مبتنی بر هدف انجام گردید. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شد که در تکمیل آن از مصاحبه, مشاهده و بررسی اسناد نیز استفاده گردید و با به کارگیری روش های آمار توصیفی در قالب جداول توزیع فراوانی و شاخص های تمایل مرکزی و پراکندگی, تفسیر و استنتاج صورت گرفت.یافته ها: نتایج ارزیابی نشان داد که بجز عامل پایان نامه ها, فرصت های مطالعاتی و سمینارها که در وضعیت نامطلوبی قرار دارد, سایر عوامل شش گانه مورد مطالعه در حد مطلوب قرار دارند. به طوری که بیشترین امتیاز مربوط به عامل رسالت, اهداف و جایگاه سازمانی (3 از 3) و کمترین امتیاز متعلق به عامل پایان نامه ها, فرصت های مطالعاتی و سمینارها (1.66 از 3) بود.نتیجه گیری: با توجه به اهمیت ارزیابی درونی, گروه آموزشی باید جهت حفظ و ارتقای عامل هایی که وضعیت مطلوبی دارد, تلاش نموده و برای بهبود عواملی که نامطلوب بوده برنامه ریزی نماید. مسوولین دانشگاه نیز باید شرایط و منابع لازم را برای بهبود وضعیت موجود و دستیابی به بالاترین حد مطلوب فراهم آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشاری، جلیل، عجم زیبد، حسین، کیان مهر، مجتبی، عباس نژاد، عباسعلی، حمزه ای، آرش، مسلم، علیرضا، مینوییان حقیقی، محمدحسن، و احمدی، رضا. (1390). ارزیابی درونی گروه علوم پایه پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389. افق دانش، 17(2 (پیاپی 52))، 40-48. SID. https://sid.ir/paper/68508/fa

    Vancouver: کپی

    مشاری جلیل، عجم زیبد حسین، کیان مهر مجتبی، عباس نژاد عباسعلی، حمزه ای آرش، مسلم علیرضا، مینوییان حقیقی محمدحسن، احمدی رضا. ارزیابی درونی گروه علوم پایه پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389. افق دانش[Internet]. 1390؛17(2 (پیاپی 52)):40-48. Available from: https://sid.ir/paper/68508/fa

    IEEE: کپی

    جلیل مشاری، حسین عجم زیبد، مجتبی کیان مهر، عباسعلی عباس نژاد، آرش حمزه ای، علیرضا مسلم، محمدحسن مینوییان حقیقی، و رضا احمدی، “ارزیابی درونی گروه علوم پایه پزشکی یکی از دانشگاه های علوم پزشکی تیپ 3 در سال 1389،” افق دانش، vol. 17، no. 2 (پیاپی 52)، pp. 40–48، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/68508/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button