مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,068
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه آموزشی و ارزشیابی موثر بر یادگیری بالینی از دیدگاه مدرسین و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 110

چکیده

 مقدمه: بررسی دیدگاه دانشجویان و مدرسین پرستاری و مامایی به عنوان دو عضو مهم درگیر در امر آموزش می تواند گام موثری در تدوین برنامه آموزشی و ارزشیابی موثر و اثربخش این رشته ها باشد. هدف از این پژوهش بررسی دیدگاه دانشجویان و مدرسین بالینی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک در رابطه با برنامه آموزشی و ارزشیابی بالینی موثر بر یادگیری بالینی است.روش کار: در طی یک پژوهش توصیفی در سال 1387 کلیه دانشجویان و مدرسین بالینی (84 نفر) وارد مطالعه شدند. ابزارگردآوری اطلاعات پرسش نامه واحدی مشتمل بر سه بخش اطلاعات دموگرافیک, برنامه آموزشی بالینی و ارزشیابی بالینی بود.نتایج: میانگین سنی مدرسین و دانشجویان به ترتیب 38.7±3.14 و 22.2±2.18 سال و میانگین سابقه تدریس تئوری و بالینی مدرسین به ترتیب 6.04±2.48 و 10.95±2.9 سال بود. بیشترین درصد مدرسین (91.3) به میزان زیاد و خیلی زیاد بر لحاظ شدن آموزش مهارت های ارتباطی در برنامه آموزشی تاکید داشتند. بیشترین درصد دانشجویان (85.2) لحاظ کردن تفکر انتقادی و تقویت روحیه دانشجو را به میزان زیاد و خیلی زیاد در برنامه آموزشی بالینی با اهمیت شمردند. هم چنین بیشترین درصد مدرسین (78.3) ارزشیابی گام به گام دانشجو را به میزان زیاد و خیلی زیاد مهم دانستند. در حالی که بیشترین درصد دانشجویان (90.2) ارزشیابی از مدرسین و بازخورد به آنان را به میزان زیاد و بسیار زیاد در ارزشیابی برنامه آموزشی موثر شناختند.نتیجه گیری: امید است نتایج این پژوهش بتواند در طراحی برنامه آموزشی و ارزشیابی بالینی موثر بر یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری مامایی مفید واقع گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نارنجی، فرشته، روزبهانی، نسرین، و امیری فراهانی، لیلا. (1388). برنامه آموزشی و ارزشیابی موثر بر یادگیری بالینی از دیدگاه مدرسین و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 12(4 (ویژه نامه شماره 1))، 103-110. SID. https://sid.ir/paper/69125/fa

    Vancouver: کپی

    نارنجی فرشته، روزبهانی نسرین، امیری فراهانی لیلا. برنامه آموزشی و ارزشیابی موثر بر یادگیری بالینی از دیدگاه مدرسین و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1388؛12(4 (ویژه نامه شماره 1)):103-110. Available from: https://sid.ir/paper/69125/fa

    IEEE: کپی

    فرشته نارنجی، نسرین روزبهانی، و لیلا امیری فراهانی، “برنامه آموزشی و ارزشیابی موثر بر یادگیری بالینی از دیدگاه مدرسین و دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 12، no. 4 (ویژه نامه شماره 1)، pp. 103–110، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69125/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button