مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,048
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,078
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های یادگیری و خودکارآمدی دانشجویان گروه های تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 69

چکیده

 هدف: هدف پژوهش تعیین رابطه بین سبک های یادگیری و خودکارامدی دانشجویان گروه های تحصیلی علوم انسانی, فنی- مهندسی و علوم پایه بود.روش: روش پژوهش علی- مقایسه ای و همبستگی و جامعه آماری شامل 7060 دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی 89-88 بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی از میان آن ها 364 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (1999) و خودکارامدی عمومی شرر (1982) بود.یافته ها: یافته ها نشان داد دانشجویان علوم انسانی سبک یادگیری انطباق یابنده, دانشجویان فنی- مهندسی سبک همگرا و دانشجویان علوم پایه سبک جذب کننده داشتند. رابطه خودکارامدی و گروه تحصیلی و جنس معنادار بود. خودکارامدی دانشجویان فنی- مهندسی نسبت به گروه های علوم انسانی و علوم پایه و دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر بالاتر بود. تفاوتی در سبک یادگیری دانشجویان دختر و پسر مشاهده نشد.نتیجه گیری: برای ایجاد یا افزایش خودکارامدی دانشجویان لازم است آن ها از سبک های یادگیری هر رشته تحصیلی و مشاغل مرتبط با آن آگاهی یابند تا بتوانند از نظر تحصیلی و شغلی موفق باشند. همچنین باید تدابیری اتخاذ کرد تا سبک ها و روش های تدریس استادان در دانشگاه متناسب با سبک یادگیری خاص هر رشته تحصیلی باشد تا آموزش مطلوب تحقق یابد و دانشجویان بتوانند مبانی رشته تخصصی خود را یاد بگیرند و از دانش خود به طور کاربردی استفاده کنند تا خود را افرادی کارآمد بدانند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غیبی، معصومه، عارفی، محبوبه، و دانش، عصمت. (1391). رابطه سبک های یادگیری و خودکارآمدی دانشجویان گروه های تحصیلی. روان شناسی کاربردی، 6(1 (پیاپی 21))، 53-69. SID. https://sid.ir/paper/387260/fa

Vancouver: کپی

غیبی معصومه، عارفی محبوبه، دانش عصمت. رابطه سبک های یادگیری و خودکارآمدی دانشجویان گروه های تحصیلی. روان شناسی کاربردی[Internet]. 1391؛6(1 (پیاپی 21)):53-69. Available from: https://sid.ir/paper/387260/fa

IEEE: کپی

معصومه غیبی، محبوبه عارفی، و عصمت دانش، “رابطه سبک های یادگیری و خودکارآمدی دانشجویان گروه های تحصیلی،” روان شناسی کاربردی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 53–69، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/387260/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button