مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,089
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

676
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی رفسنجان

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 66

چکیده

 زمینه و هدف: ارزیابی وضعیت موجود در حین اجرای فرآیند, بازخورد مطلوبی ایجاد خواهد کرد که مشخص می سازد برنامه اجرا شده, تا چه حد در دست یابی به اهداف از پیش تعیین شده, موفق بوده است. لذا ارزیابی درونی گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی رفسنجان با هدف شناخت نقاط قوت و ضعف, به منظور اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت صورت گرفت.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی, که در سال 1388-1387 انجام شد, ملاک های مدیر گروه, کارشناس گروه, تجهیزات گروه, کتابخانه, ارزشیابی نظرات دانشجویان (نظری, کارآموزی و کارورزی), ترکیب اعضای هیات علمی (ساختار و عملکرد پژوهشی) و نظرات همکاران گروه در ارتباط با کیفیت تدریس اعضای هیات علمی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نشانگرهای مربوط به هر ملاک در فرم چک لیست تعیین شدند و با استفاده از جدول گورمن(Gourman)  مورد مقایسه قرار داده شد.یافته ها: نتایج حاصل از ارزیابی نشان داد که میانگین امتیازات حاصله از ملاک های مدیر گروه, کارشناس گروه, تجهیزات گروه, کتابخانه, اعضای هیات علمی (ساختار و مسوولیت ها, عملکرد پژوهشی, کیفیت تدریس, نظر دانشجویان در مورد عملکرد آموزش نظری, کارآموزی و کارورزی) به ترتیب 4.89, 4.46, 5, 2.77, 4.79, 4.56, 4.15, 2.53 و 2.30 بود و امتیاز کلی ارزیابی درونی گروه معادل 3.83 بود که با توجه به معیار رتبه بندی گورمن, در رده خوب به حساب می آید.نتیجه گیری: با عنایت به نتایج حاصله, وضعیت گروه در بیشتر قسمت ها در حد بسیار قوی و قوی بود, ولی در سایر قسمت ها مانند کتابخانه, نظر دانشجویان در مورد عملکرد آموزش کارآموزی و کارورزی از کیفیت خوبی برخوردار نبود که باید گروه پزشکی اجتماعی در برنامه کارآموزی و کارورزی دانشجویان تجدید نظر کلی انجام داده و در صدد رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برآید و نسبت به تجهیز و غنی تر نمودن کتابخانه گروه اقدام لازم را به عمل آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاییان، محسن، وزیری نژاد، رضا، اسماعیلی، عباس، سالم، زینت، اسدپور، محمد، و حیدری نژاد، لیلا. (1390). ارزیابی درونی گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 10(ویژه نامه)، 55-66. SID. https://sid.ir/paper/71115/fa

    Vancouver: کپی

    رضاییان محسن، وزیری نژاد رضا، اسماعیلی عباس، سالم زینت، اسدپور محمد، حیدری نژاد لیلا. ارزیابی درونی گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان[Internet]. 1390؛10(ویژه نامه):55-66. Available from: https://sid.ir/paper/71115/fa

    IEEE: کپی

    محسن رضاییان، رضا وزیری نژاد، عباس اسماعیلی، زینت سالم، محمد اسدپور، و لیلا حیدری نژاد، “ارزیابی درونی گروه پزشکی اجتماعی دانشکده پزشکی رفسنجان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، vol. 10، no. ویژه نامه، pp. 55–66، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/71115/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا