مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

921
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی سازمان های بازرگانی استان ها با رویکرد MADM

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 189

چکیده

 با توجه به نیاز مبرم مدیران وزارت بازرگانی به مدلی برای ارزیابی سازمان های استانی متبوعه, طراحی مدلی کمی برای ارزیابی و رتبه بندی سازمان های بازرگانی استانی با روش های تصمیم گیری چندشاخصه جبرانی مانند SAW, TOPSIS, تاکسونومی کلاسیک و تاکسونومی غیرکلاسیک, مهمترین هدف پژوهش حاضر است.اولویت بندی سازمان های بازرگانی استانی, مستلزم شناسایی شاخصه های موثر در رتبه بندی جامع گزینه های مذکور است. با مطالعه ساختار, حدود وظایف و مسوول‍یت های سازمان های بازرگان‍ی استان‍ی و الگوهای ارزیابی سازمان های مشابه در نهایت هفت شاخص؛ درصد کارکنان رسمی به کل کارکنان, میزان تحصیلات کارکنان, تعداد کارکنان, درصد واحدهای متخلف شناسایی شده به دفعات بازرسی, درصد تخلفات اقتصادی کشف شده به دفعات بازرسی, میزان بودجه و کیفیت خدمات پایگاه های اطلاع رسانی, بر اساس نظر کارشناسان به عنوان شاخص های پژوهش حاضر از میان خیل عظیم معیارها انتخاب شده است. پس از آن بر اساس فنون نرم تصمیم گیری, به طراحی مدل تحقیق پرداخته شده است.با فراغت از طراحی مدل, در بازه زمانی مفروض (سال 1382), داده های خام برای اندازه گ‍یری شاخص ها‍ از طریق مصاحبه, اسناد و مدارک و پرسشنامه آماری گردآوری و با انجام پردازش هایی چند, در قالب مدل قرار گرفته اند. برای واکاوی نتایج تحقیق از آزمون ضریب همبستگی رتبه ای و ضریب تغییرات استفاده شد و معلوم شد که تکنیک تاکسونومی غیرکلاسیک, سازگارترین روش ارزیابی سازمان های بازرگانی استانی با رویکرد MADM می باشند. روش مذکور, بر اساس مبانی نظری خود در سه مرحله با شناسایی هفت سازمان بازرگانی استانی به عنوان گزینه های ناهمگن, به اولویت بندی سازمان های بازرگانی استانی همگن در شانزده سطح اقدام نموده است. بر همین اساس سازمان بازرگانی استان همدان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آذر، عادل، و عبدالعلی پور، امیرحسین. (1385). ارزیابی سازمان ‌های بازرگانی استان ‌ها با رویکرد MADM. پژوهشنامه بازرگانی، 10(39)، 157-189. SID. https://sid.ir/paper/7179/fa

Vancouver: کپی

آذر عادل، عبدالعلی پور امیرحسین. ارزیابی سازمان ‌های بازرگانی استان ‌ها با رویکرد MADM. پژوهشنامه بازرگانی[Internet]. 1385؛10(39):157-189. Available from: https://sid.ir/paper/7179/fa

IEEE: کپی

عادل آذر، و امیرحسین عبدالعلی پور، “ارزیابی سازمان ‌های بازرگانی استان ‌ها با رویکرد MADM،” پژوهشنامه بازرگانی، vol. 10، no. 39، pp. 157–189، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7179/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button