مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,201
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان دست یابی به اهداف آموزش گروه های آموزشی ترمیمی و پریو دانشگاه شاهد و تهران، 1380

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 32

چکیده

 سابقه   و  هدف: آموزش ناکافی نیروهای متخصص می تواند جان انسانها, که دارایی اصلی یک جامعه هستند را به خطر اندازد. این مطالعه به منظور شناخت نقاط ضعف و قوت شیوه آموزش دندانپزشکی و ارزیابی مهارت دانشجویان در انجام هوشمندانه امور دندانپزشکی انجام گرفته است.مواد  و روشها: این مطالعه توصیفی ـ تحلیلی, بصورت ارزشیابی آموزشی و با استفاده از الگوی CIPP می باشد. که بر روی کلیه دانشجویان ورودی سال 1357 رشته دندانپزشکی دانشکده های دندانپزشکی شاهد و تهران 50 نفر دانشجویان دانشکده دندانپزشکی شاهد و 84 نفر دانشجویان دانشکده دندانپزشکی تهران) انجام شد. با استفاده از پرسشنامه اطلاعات جمع آوری گردید و سپس داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج نشان داد دانشجویان گروه ترمیمی دانشگاه شاهد حدود 28% از معیار مطلوب (70%) در مقیاس خوب از نظر مسایل تئوریک عقب تر می باشند و در مقیاس عالی بالاتر از معیار مطلوب می باشند. در بخش پریو دانشجویان دانشگاه شاهد از نظر مسایل تئوریک در مقیاس خوب حدود 30 % با معیار مطلوب (70%) و از نظر توانمندی های عملی حدود 12% با معیار مطلوب (20%) اختلاف دارند. دانشجویان بخش ترمیـمی دانشـگاه تهران در مقیاس خوب حدود 22.5% با معیـار مطلوب (70%) و از نظر توانمندی های عملی در مقیاس خوب 32% و در مقیاس 2.5% با معیار مطلوب فاصله دارند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه اگرچه در امر آموزش گروه های ترمیمی و پریو به موفقیت هایی دست پیدا کرده ایم ولی به اهداف آموزشی مطلوب دسترسی پیدا نکرده ایم و بازنگری سیستم و برنامه های آموزشی و ارایه راهکارهای جدید ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سمیاری، حسن، کمانی، غلامرضا، و زاویه، داوود. (1382). میزان دست یابی به اهداف آموزش گروه های آموزشی ترمیمی و پریو دانشگاه شاهد و تهران, 1380 . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی))، 29-32. SID. https://sid.ir/paper/72970/fa

Vancouver: کپی

سمیاری حسن، کمانی غلامرضا، زاویه داوود. میزان دست یابی به اهداف آموزش گروه های آموزشی ترمیمی و پریو دانشگاه شاهد و تهران, 1380 . مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1382؛5(2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)):29-32. Available from: https://sid.ir/paper/72970/fa

IEEE: کپی

حسن سمیاری، غلامرضا کمانی، و داوود زاویه، “میزان دست یابی به اهداف آموزش گروه های آموزشی ترمیمی و پریو دانشگاه شاهد و تهران, 1380 ،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 5، no. 2 (ویژه نامه آموزش پزشکی)، pp. 29–32، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/72970/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button