مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

704
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی جو سازمانی کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال ایران با ابزار بین المللی کلایمت کوآل (گزارش کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 114

چکیده

 سابقه و هدف: جو سازمانی مناسب که همان مجموعه ویژگی های یک سازمان می باشد, منبعی مهم در تامین سلامت روانی کارکنان است که در بهبود روحیه و مشارکت در تصمیم گیری و نیز خلاقیت و نوآوری آنان تاثیرگذار است. این مطالعه به منظور ارزیابی جوسازمانی کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال کشور بر اساس شاخص های کلایمت کوآل انجام شد.مواد و روشها: این مطالعه به صورت پیمایشی و مقطعی در سال 1391 بر روی کلیه کارکنان کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال ایران (بابل, ساری, گرگان و گیلان) انجام شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه پژوهشگر ساخته که بر اساس 9 شاخص مطرح در ابزار کلایمت کوآل طراحی گردید, استفاده شد. حداقل و حداکثر نمره کل جو سازمانی در این ابزار به ترتیب 36 و 252 و در هر یک از شاخص ها به ترتیب 4 و 28 بوده است و بر این اساس کتابخانه های آموزشی و درمانی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمره کل جو سازمانی کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال ایران 51.15±103.06 بدست آمد. از بین 9 شاخص, بالاترین میانگین نمره به جو خدمت به مشتری (4.42±14.61) و کمترین نمره به شاخص جو کار گروهی (2.65±10) تعلق گرفت. وضعیت جو سازمانی در کتابخانه های 4 دانشگاه مورد بررسی تفاوت معنی داری با همدیگر داشتند (p=<0.05). همچنین جو سازمانی در کتابخانه های آموزشی مطلوب تر از کتابخانه های بیمارستانی (درمانی) بوده است (p=<0.05).نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که جوسازمانی کتابخانه های آموزشی در حد مطلوبی قرار دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یمین فیروز، موسی، نوشین فرد، فاطمه، و حریری، نجلا. (1392). ارزیابی جو سازمانی کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال ایران با ابزار بین المللی کلایمت کوآل (گزارش کوتاه). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، 15(4)، 109-114. SID. https://sid.ir/paper/73468/fa

    Vancouver: کپی

    یمین فیروز موسی، نوشین فرد فاطمه، حریری نجلا. ارزیابی جو سازمانی کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال ایران با ابزار بین المللی کلایمت کوآل (گزارش کوتاه). مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل[Internet]. 1392؛15(4):109-114. Available from: https://sid.ir/paper/73468/fa

    IEEE: کپی

    موسی یمین فیروز، فاطمه نوشین فرد، و نجلا حریری، “ارزیابی جو سازمانی کتابخانه های دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شمال ایران با ابزار بین المللی کلایمت کوآل (گزارش کوتاه)،” مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل، vol. 15، no. 4، pp. 109–114، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/73468/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button