مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,087
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

894
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

12

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی چگونگی نگرش دانش آموزان دبیرستانی و پیش دانشگاهی ایران به جهانی شدن و تاثیر آن بر ارزشها و هویت دینی و ملی آنان

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 119

چکیده

 یکی از چالشهای اساسی بشری در دو دهه اخیر, مساله جهانی شدن و جهانی سازی است که بر هویت و نظام ارزشی مردم, به ویژه نوجوانان و جوانان, تاثیری عمیق گذاشته است. در این مورد دانشمندان غربی مطالعات فراوانی کرده اند اما, به دلیل یک جانبه نگری نظریه های زیربنایی و فرهنگ بسته بودن ابزارهای پژوهشی آنها, نمی توان نتایج تحقیقات آنان را بدون توجه به مطالعات ملی در سایر فرهنگها, از جمله در فرهنگ ایرانی, پذیرفت و به کار بست. بر اساس این, در پژوهش مورد بحث ما, بر نظریه پردازی در مقوله جهانی شدن و نظام ارزشی و هویت دینی و ملی, مقیاسهای پژوهشی جدید (شامل ابزارهای سنجش نگرش به جهانی شدن, هویت دینی و ملی, نظام ارزشی, وضعیت روان شناختی, چگونگی فرزندپروری در خانواده, و سنجش برنامه ها و عملکردهای مدارس در موضوع جهانی شدن) طراحی و تدوین و روایی یابی و اجرا شده است تا بتوانیم به سؤالات تحقیق پاسخ دهیم. در این تحقیق, که از نوع پیمایشی و تحلیلهای همبستگی و علی- مقایسه ای است, با بررسی یک نمونه 4292 نفری از دانش آموزان پسر و دختر دبیرستانی و پیش دانشگاهی در شش استان مرکز, شمال, جنوب, شرق و غرب کشور, پنج هدف اساسی را در مورد سه نوع نگرش منفعل, مخالف, و فعال به پدیده جهانی شدن در میان دانش آموزان نوجوان و تاثیر هر نگرش را بر هویت دینی و ملی آنان, با طرح پنج سؤال اصلی و شش سوال فرعی, دنبال کرده ایم تا برای شناخت راه و روشهای واکنش مناسب (واکنش فعال و معقول) در مقابل پدیده جهانی شدن, زمینه سازیهای لازم را فراهم آوریم.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

لطف آبادی، حسین، و نوروزی، وحیده. (1383). بررسی چگونگی نگرش دانش آموزان دبیرستانی و پیش دانشگاهی ایران به جهانی شدن و تاثیر آن بر ارزشها و هویت دینی و ملی آنان. نوآوری های آموزشی، 3(9)، 88-119. SID. https://sid.ir/paper/75428/fa

Vancouver: کپی

لطف آبادی حسین، نوروزی وحیده. بررسی چگونگی نگرش دانش آموزان دبیرستانی و پیش دانشگاهی ایران به جهانی شدن و تاثیر آن بر ارزشها و هویت دینی و ملی آنان. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1383؛3(9):88-119. Available from: https://sid.ir/paper/75428/fa

IEEE: کپی

حسین لطف آبادی، و وحیده نوروزی، “بررسی چگونگی نگرش دانش آموزان دبیرستانی و پیش دانشگاهی ایران به جهانی شدن و تاثیر آن بر ارزشها و هویت دینی و ملی آنان،” نوآوری های آموزشی، vol. 3، no. 9، pp. 88–119، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75428/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button