Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,726
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,103
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه نمادهای هویت ملی در کتاب های درسی ادبیات فارسی و تاریخ دوره متوسطه: رشته علوم انسانی

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 136

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نمادهای هویت ملی در کتاب های درسی دوره آموزش متوسطه انجام شده است. نمادهای هویت ملی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند, شامل پرچم, سرود ملی, تقویم رسمی, جشن های ملی, هنر ایرانی, مکان های تاریخی, دفاع از سرزمین, نخبگان و مشاهیر ملی است. بدین منظور با بهره گیری از روش تحلیل محتوا, کتاب های تاریخ و ادبیات فارسی دوره متوسطه رشته علوم انسانی در سال 1385 مورد بررسی, تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج پژوهش نشان می دهد, آموزش هویت ملی در کتاب های درسی مورد نظر ناقص و گذرا بوده, و در میان دروس, صفحات و تصاویر این کتاب ها به نمادهای هویت ملی توجه متعادلی نشده است. از آنجا که پس از خانواده, نهاد آموزش و پرورش در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نقش اصلی دارد و کتاب های درسی, محور کار مدارس می باشد, لازم است برای تکوین هویت ملی دانش آموزان در این کتاب ها, بیشتر به نمادهای هویت ملی توجه شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صادق زاده، رقیه، و منادی، مرتضی. (1387). جایگاه نمادهای هویت ملی در کتاب های درسی ادبیات فارسی و تاریخ دوره متوسطه: رشته علوم انسانی. نوآوری های آموزشی، 7(27)، 125-136. SID. https://sid.ir/paper/75656/fa

Vancouver: کپی

صادق زاده رقیه، منادی مرتضی. جایگاه نمادهای هویت ملی در کتاب های درسی ادبیات فارسی و تاریخ دوره متوسطه: رشته علوم انسانی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1387؛7(27):125-136. Available from: https://sid.ir/paper/75656/fa

IEEE: کپی

رقیه صادق زاده، و مرتضی منادی، “جایگاه نمادهای هویت ملی در کتاب های درسی ادبیات فارسی و تاریخ دوره متوسطه: رشته علوم انسانی،” نوآوری های آموزشی، vol. 7، no. 27، pp. 125–136، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75656/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا