Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,313
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رعایت اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 36

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی میزان رعایت اصول قصدشده در ارزشیابی از برنامه درسی درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی بوده است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن توصیفی- تحلیلی و پیمایشی (ترکیبی از مشاهده, پرسشنامه و مصاحبه) و جامعه آماری بخش پرسشنامه ای آن مدرسان, کارشناسان و معلمان استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری بوده اند. با توجه به کم بودن تعداد متخصصان (40 نفر), تمامی آنان به عنوان نمونه انتخاب شدند و از معلمان و کارشناسان به روش تصادفی طبقه ای نمونه گیری شد (286 نفر). در بخش مشاهده ای, 95 کلاس مورد مشاهده قرار گرفت و با 180 کارشناس, مدرس و معلم نیز مصاحبه هدفمند صورت به عمل آمد. داده ها از طریق پرسشنامه, مصاحبه و مشاهده گردآوری شد. برای تعیین روایی, از روایی محتوا و روایی سازه استفاده گردید. پایایی پرسشنامه ها به روش آلفای کرونباخ, پایایی مشاهده ها از روش پایایی مشاهده گر مربوط به ملاک و برای پایایی مصاحبه ها به روش پیاده سازی عینی و دقیق گفتار مصاحبه شوندگان عمل شد. طبق نظر معلمان و کارشناسان تا حدودی (`X=3.34), طبق نتایج مشاهدهگران در حد کم (`X=3.34), اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی, در درس تفکر و پژوهش به کارگیری شده است. نتایج نشان می دهد که توجه به اصول علمی قصدشده ارزشیابی, مانند استفاده از روش های ارزشیابی فرایندمحور, مشارکتی و گروهی به جای ارزشیابی هدفمحور, تا حدودی رعایت شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بحرینی بروجنی، مجید، نصراصفهانی، احمدرضا، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، لیاقت دار، محمد جواد، سپهری بروجنی، کبری، و مقدسی بروجنی، فاطمه. (1394). بررسی میزان رعایت اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی. نوآوری های آموزشی، 14(55)، 22-36. SID. https://sid.ir/paper/75437/fa

    Vancouver: کپی

    بحرینی بروجنی مجید، نصراصفهانی احمدرضا، میرشاه جعفری سیدابراهیم، لیاقت دار محمد جواد، سپهری بروجنی کبری، مقدسی بروجنی فاطمه. بررسی میزان رعایت اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1394؛14(55):22-36. Available from: https://sid.ir/paper/75437/fa

    IEEE: کپی

    مجید بحرینی بروجنی، احمدرضا نصراصفهانی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، محمد جواد لیاقت دار، کبری سپهری بروجنی، و فاطمه مقدسی بروجنی، “بررسی میزان رعایت اصول علمی قصدشده مربوط به عنصر ارزشیابی در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی،” نوآوری های آموزشی، vol. 14، no. 55، pp. 22–36، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75437/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا