مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,064
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد فنون و روش های مصورسازی اطلاعات و تاثیر سواد دیداری در فعالیت های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر, توسعه فنون موثر مصورسازی اطلاعات و پشتیبانی از فرایندهای آموزشی است. در این پژوهش روش های سودمند مصورسازی برای دانش آموزان, به شکلی خاص مورد بررسی قرار می گیرد. فنون مصورسازی برای ایجاد ساختار موثر تصاویر و گراف ها به کار می روند تا دانش آموزان را به درک ساده تر اطلاعات موجود در کتابها و دیگر رسانه ها کمک کنند. مصورسازی اطلاعات فنونی را تثبیت می کند که به دانش آموزان اجازه می دهد محتوای تصویر, نماد و گراف را به شیوه دیداری در کتاب و دیگر منابع اطلاعاتی تبیین کنند و بتوانند از ابزارهای موثر در کاربردهای آموزشی بهره گیرند.مصورسازی اطلاعات می تواند به شیوه های گوناگون برای درک بهتر اطلاعات دیداری در کتاب های درسی, مانند: تاریخ, جغرافیا, زمین شناسی, زیست شناسی, ریاضیات, آمار, رایانه, شیمی, و دروس رشته های هنری مانند: فیلم, سینما و گرافیک مورد استفاده قرار گیرد.تصویرسازی تشبیه فضایی, کهکشانی, نمودار مارپیچی, چشم انداز دیواری و تحلیل پویا از جمله روش های مهم مصورسازی به شمار می آیند. از سوی دیگر, مهارت های سواد دیداری عاملی موثر در بهره گیری از مصورسازی اطلاعات است. نتایج این مطالعه در تعامل کاربردهای مصورسازی فوایدی برای دانش آموزان در بر دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    درودی، فریبرز. (1388). کاربرد فنون و روش های مصورسازی اطلاعات و تاثیر سواد دیداری در فعالیت های آموزشی. نوآوری های آموزشی، 8(30)، 105-138. SID. https://sid.ir/paper/75442/fa

    Vancouver: کپی

    درودی فریبرز. کاربرد فنون و روش های مصورسازی اطلاعات و تاثیر سواد دیداری در فعالیت های آموزشی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(30):105-138. Available from: https://sid.ir/paper/75442/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز درودی، “کاربرد فنون و روش های مصورسازی اطلاعات و تاثیر سواد دیداری در فعالیت های آموزشی،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 30، pp. 105–138، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button