مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,964
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,322
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سیر تکامل دانش مفهومی و دانش رویه ای ریاضی و رابطه میان آن ها

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 51

چکیده

 یکی از عوامل تاثیرگذار بر عملکرد ریاضی دانش آموزان, دانش ریاضی آن هاست. در سال های اخیر, مدل دانش ریاضی, مانند بسیاری از موضوعات دیگر در آموزش ریاضی, تکامل یافته است. مقاله حاضر, پژوهش ها و دیدگاه های مهم نظری را در مورد دانش مفهومی و دانش رویه ای ریاضی مورد نقد بررسی و قرار می دهد. نتایج بررسی, سه دیدگاه اساسی در این حوزه را مشخص کرد.نخست, مدلی یک بعدی از دانش ریاضی ارایه شد, به طوری که این دانش (در ابتدا) بر اساس نوع به دانش مفهومی و رویه ای دسته بندی گردید. با گذشت زمان و نیاز به تغییر این مدل, مدلی دو بعدی از دانش بر اساس نوع و کیفیت و در نهایت مدلی سه بعدی از دانش بر اساس نوع, عمق و آمادگی یادگیری پیشنهاد شد. به علاوه, ایده های متفاوتی در مورد رابطه میان این دو دانش مطرح شده است که مهم ترین آنان عبارتند از: دیدگاه ناکنش ور, دیدگاه کنش همزمان, دیدگاه بر هم کنشی پویا, دیدگاه تکوینی و دیدگاه رفت و برگشتی.بررسی دیدگاه های نظری موجود و نیز نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد مدل سه بعدی از دانش ریاضی, نسبت به سایر مدل ها و نیز دیدگاه رفت و برگشتی درباره رابطه میان دانش مفهومی و دانش رویه ای, نسبت به سایر دیدگاه ها دلالت کامل تری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ریحانی، ابراهیم، بخشعلی زاده، شهرناز، و معینی، تریفه. (1388). بررسی سیر تکامل دانش مفهومی و دانش رویه ای ریاضی و رابطه میان آن ها. نوآوری های آموزشی، 8(29)، 27-51. SID. https://sid.ir/paper/75528/fa

    Vancouver: کپی

    ریحانی ابراهیم، بخشعلی زاده شهرناز، معینی تریفه. بررسی سیر تکامل دانش مفهومی و دانش رویه ای ریاضی و رابطه میان آن ها. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1388؛8(29):27-51. Available from: https://sid.ir/paper/75528/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم ریحانی، شهرناز بخشعلی زاده، و تریفه معینی، “بررسی سیر تکامل دانش مفهومی و دانش رویه ای ریاضی و رابطه میان آن ها،” نوآوری های آموزشی، vol. 8، no. 29، pp. 27–51، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button