مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,068
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط میان تصویر بدن، میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 66

چکیده

 طی چند دهه اخیر, مطالعه در زمینه تصویر بدن پیوسته رشد یافته است و پژوهش های انجام شده که در آنها محققان به بررسی تاثیرات تصویر بدن بر کنش های روانی - اجتماعی پرداخته اند. پژوهش حاضر نیز با هدف بررسی رابطه تصویر بدن, میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی انجام شده است. نمونه پژوهش شامل 400 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه بود که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات, از دو پرسش نامه خودتوصیف گری جسمانی و سازگاری بل استفاده گردید. همچنین از میانگین نمرات درسی دانش آموزان به عنوان شاخص ارزیابی پیشرفت تحصیلی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها, شاخص های آمار توصیفی و استنباطی به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که بین تصویر بدن و سازگاری ارتباط معناداری وجود دارد, در حالی که بین تصویر بدن و پیشرفت تحصیلی ارتباط معناداری مشاهده نشد. همچنین نتایج بیانگر این بود که بین تصویر بدن دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد, در حالی که در میزان سازگاری دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری مشاهده نشد. در مجموع یافته ها موید آن است که تصویر مثبت بدن, میزان سازگاری را افزایش می دهد و سازگاری بهتر با موقعیت, بر عملکرد تحصیلی نوجوانان تاثیر بسزایی دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

صدیقی ارفعی، فریبرز، تمنایی فر، محمدرضا، و منصوری نیک، اعظم. (1390). ارتباط میان تصویر بدن, میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی. نوآوری های آموزشی، 10(38)، 51-66. SID. https://sid.ir/paper/75564/fa

Vancouver: کپی

صدیقی ارفعی فریبرز، تمنایی فر محمدرضا، منصوری نیک اعظم. ارتباط میان تصویر بدن, میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی. نوآوری های آموزشی[Internet]. 1390؛10(38):51-66. Available from: https://sid.ir/paper/75564/fa

IEEE: کپی

فریبرز صدیقی ارفعی، محمدرضا تمنایی فر، و اعظم منصوری نیک، “ارتباط میان تصویر بدن, میزان سازگاری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی،” نوآوری های آموزشی، vol. 10، no. 38، pp. 51–66، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75564/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button