مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,904
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,775
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونگی بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در انجام دادن تکالیف درسی علوم دوره ابتدایی کشور انگلستان: بررسی کتاب های راهنمای تدریس (معلم)

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 35

کلیدواژه

راهنمای تدریس (معلم)Q3
فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)Q3

چکیده

 این پژوهش با هدف بررسی چگونگی بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) برای انجام دادن تکالیف درسی دانش آموز مندرج در کتاب های راهنمای تدریس (معلم) علوم دوره ابتدایی کشور انگلستان صورت گرفته است. منظور از فاوا, به کارگیری انواع وسایل الکترونیکی مانند: دوربین, ویدیو, وسایل صدابرداری, رایانه و اینترنت است. جامعه آماری, شامل کتاب های راهنمای تدریس علوم (معلم), پایه های اول تا ششم ابتدایی از انتشارات Ginn می باشد. واحد تحلیل, تکالیف درسی بود. یافته های پژوهش نشان می دهد, حتی از پایه اول ابتدایی, در بیش از یک سوم تکالیف, از دانش آموز خواسته می شود از فاوا استفاده کند. کم ترین میزان استفاده از فاوا به پایه دوم تعلق دارد و بیش ترین درصد استفاده از آن, مربوط به پایه های پنجم و ششم (42%) می باشد. نوع فناوری توصیه شده نیز برای شش پایه دبستان متفاوت است. به طوری که در تکالیف پایه های اول دبستان از وسایل صوتی و تصویری مانند رادیو, دوربین عکاسی و ویدیو, و در پایه های بالاتر, از فناوری های پیچیده تری مانند چند رسانه ای ها و شبکه جهانی استفاده می شود. به عبارت دیگر, در پایه های پایین تر برای جلب توجه دانش آموز و نیز برای افزایش سواد رایانه ای و کمک به آموزش از فاوا استفاده می کنند, اما در پایه های بالاتر, برای تقویت روحیه پژوهشی و پژوهش محوری, تولید دانش و محصولات جدید از این فناوری بهره می گیرند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

زمانی، بی بی عشرت، و عظیمی، سیدامین. (1387). چگونگی بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در انجام دادن تکالیف درسی علوم دوره ابتدایی کشور انگلستان: بررسی کتاب های راهنمای تدریس (معلم). نوآوری های آموزشی، 7(27)، 7-35. SID. https://sid.ir/paper/75652/fa

Vancouver: کپی

زمانی بی بی عشرت، عظیمی سیدامین. چگونگی بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در انجام دادن تکالیف درسی علوم دوره ابتدایی کشور انگلستان: بررسی کتاب های راهنمای تدریس (معلم). نوآوری های آموزشی[Internet]. 1387؛7(27):7-35. Available from: https://sid.ir/paper/75652/fa

IEEE: کپی

بی بی عشرت زمانی، و سیدامین عظیمی، “چگونگی بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در انجام دادن تکالیف درسی علوم دوره ابتدایی کشور انگلستان: بررسی کتاب های راهنمای تدریس (معلم)،” نوآوری های آموزشی، vol. 7، no. 27، pp. 7–35، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75652/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button