مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,044
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شیوه آموزش، در فراگیری دانش و مهارت های احیا نوزادان در دانشجویان پرستاری

نویسندگان

 بهمن بیجاری بهاره | نیک نفس پدرام | علوی سیدعلاالدین | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 467 | صفحه پایان 476

چکیده

 هدف: تولد احتمالا پر مخاطره ترین واقعه زندگی هر انسانی است. درصد کمی از نوزادان در گذر از این مرحله نیاز به احیا پیدا می کنند ولی احیا نادرست یا عدم احیا منجر به مرگ این نوزادان یا به جا ماندن عوارض غیر قابل برگشتی برای تمام عمر خواهد شد. بنابراین فراگیری صحیح احیا و تسلط و تمرین مستمر از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین منظور این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزش متداول و پیشنهادی بر یادگیری دانش و مهارت دانشجویان پرستاری انجام شد.روش مطالعه: این پژوهش یک مطالعه مداخله ای, نیمه تجربی است و نمونه های آن را 46 نفر از دانشجویان ترم سوم پرستاری تشکیل دادند که با توجه به محل اقامت دانشجویان به 2 گروه 23 نفره تقسیم شدند. احیا نوزاد به 2 روش رایج و پیشنهادی تدریس شد. روش رایج شامل تدریس نظری تمامی مطالب توسط مدرسین مختلف و کار گروهی مربوطه و روش پیشنهادی شامل تقلیل ساعات تدریس نظری و ادغام بیشتر مطالب تئوری در کار عملی و سپس کار گروهی است. پیش آزمون نظری از هر 2 گروه گرفته شد و پس از پایان آموزش, آزمون نهایی نظری و عملی به روش (OSCE) برگزار شد.یافته ها: بین سطح آگاهی اولیه دانشجویان در مورد احیا نوزاد در هیچ یک از گروه ها تفاوت معنی داری وجود نداشت. افزایش نمرات آزمون نهایی نظری نسبت به پیش آزمون در هر دو گروه معنی دار و آموزش در هر دو گروه موثر بود. مقایسه نمرات آزمون نهایی نظری و عملی در دو گروه آموزش رایج و پیشنهادی اختلاف معنی داری را نشان نداد و تاثیر آموزش در هر دو گروه یکسان بود. همچنین بین افزایش نمره نظری و نمرات کسب شده عملی در هیچ یک از گروه ها اختلاف معنی داری دیده نشد.نتیجه گیری: در گروه آموزش به روش پیشنهادی با صرف زمانی معادل نصف و هزینه ای معادل یک چهارم نسبت به شیوه رایج آموزش احیا تغییری در بازدهی آموزش مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهمن بیجاری ، بهاره ، نیک نفس، پدرام، و علوی، سیدعلاالدین. (1385). تاثیر شیوه آموزش, در فراگیری دانش و مهارت های احیا نوزادان در دانشجویان پرستاری. مجله بیماریهای کودکان ایران، 16(4)، 467-476. SID. https://sid.ir/paper/75958/fa

    Vancouver: کپی

    بهمن بیجاری بهاره ، نیک نفس پدرام، علوی سیدعلاالدین. تاثیر شیوه آموزش, در فراگیری دانش و مهارت های احیا نوزادان در دانشجویان پرستاری. مجله بیماریهای کودکان ایران[Internet]. 1385؛16(4):467-476. Available from: https://sid.ir/paper/75958/fa

    IEEE: کپی

    بهاره بهمن بیجاری ، پدرام نیک نفس، و سیدعلاالدین علوی، “تاثیر شیوه آموزش, در فراگیری دانش و مهارت های احیا نوزادان در دانشجویان پرستاری،” مجله بیماریهای کودکان ایران، vol. 16، no. 4، pp. 467–476، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75958/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button