مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,747
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثر رفتاردرمانی، دارودرمانی و روش توام رفتار و دارودرمانی بر کاهش علایم اختلال نقص توجه / بیش فعالی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 42 | صفحه پایان 47

چکیده

 زمینه و هدف: نقص توجه / بیش فعالی اختلالی شایع در دوران کودکی با شیوع 5-3 درصد است. این مطالعه به منظور مقایسه اثر رفتاردرمانی, دارودرمانی و روش توام رفتار و دارودرمانی بر کاهش علایم اختلال نقص توجه / بیش فعالی کودکان انجام گردید.روش بررسی: این مطالعه شبه تجربی روی 40 دانش آموز پسر دوره ابتدایی شهر گرگان در سال تحصیلی 90-1389 انجام شد. کودکان به طور غیرتصادفی در چهار گروه کنترل, رفتاردرمانی, دارودرمانی (ریتالین, 10 میلی گرم سه بار در روز) و روش توام رفتار و دارودرمانی قرار گرفتند. داده ها با استفاده از مقیاس درجه بندی کانرز فرم والدین (منزل) و فرم معلم (مدرسه) جمع آوری شد. اثربخشی مداخله در پیش آزمون و پس آزمون طی هشت هفته مورد مقایسه قرار گرفت.یافته ها: علایم اختلال نقص توجه / بیش فعالی به طور معنی داری در هر سه گروه رفتاردرمانی, دارودرمانی و روش توام رفتار و دارودرمانی کاهش یافت (P<0.05)؛ اما این کاهش علایم در گروه دارودرمانی و روش توام رفتار و دارودرمانی بیش از گروه رفتاردرمانی بود.نتیجه گیری: دارودرمانی و ترکیب رفتار و دارودرمانی اثر مشابهی در کاهش علایم اختلال نقص توجه / بیش فعالی کودکان دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حکیم جوادی، منصور، غلامعلی لواسانی، مسعود، شکوری، حمیدرضا، عبدالهی فر، عباس، و مومنی، فاطمه. (1394). مقایسه اثر رفتاردرمانی, دارودرمانی و روش توام رفتار و دارودرمانی بر کاهش علایم اختلال نقص توجه / بیش فعالی کودکان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، 17(1 (پی در پی 53))، 42-47. SID. https://sid.ir/paper/79683/fa

    Vancouver: کپی

    حکیم جوادی منصور، غلامعلی لواسانی مسعود، شکوری حمیدرضا، عبدالهی فر عباس، مومنی فاطمه. مقایسه اثر رفتاردرمانی, دارودرمانی و روش توام رفتار و دارودرمانی بر کاهش علایم اختلال نقص توجه / بیش فعالی کودکان. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان[Internet]. 1394؛17(1 (پی در پی 53)):42-47. Available from: https://sid.ir/paper/79683/fa

    IEEE: کپی

    منصور حکیم جوادی، مسعود غلامعلی لواسانی، حمیدرضا شکوری، عباس عبدالهی فر، و فاطمه مومنی، “مقایسه اثر رفتاردرمانی, دارودرمانی و روش توام رفتار و دارودرمانی بر کاهش علایم اختلال نقص توجه / بیش فعالی کودکان،” مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، vol. 17، no. 1 (پی در پی 53)، pp. 42–47، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/79683/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button