مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,000
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر بازی های پرورشی بر اختلالات رفتاری درونی و بیرونی دختران پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 33

چکیده

 مقدمه: اختلالات رفتاری کودکان پیش دبستانی مشکلات عدیده ای ایجاد می کند. برای رفع این مشکل به طور عمده از درمان دارویی استفاده می شود, لیکن این تحقیق به دنبال جایگزین غیر دارویی از طریق بازی های پرورشی است.مواد و روش ها: از طریق روش پژوهش تصادفی کارآزمایی کنترل شده با استفاده از طرح گروه کنترل نابرابر و پیش آزمون-پس آزمون اقدام به گردآوری اطلاعات گردید. نمونه آماری شامل 46 دختر 6 ساله بود. آزمودنی ها از میان یک مهدکودک دخترانه شهر بروجرد انتخاب و از طریق ایجاد توالی تصادفی (24 نفر گروه تجربی و 22 نفر گروه کنترل) در دو گروه جایگزین شدند. ابزار تحقیق فرم مشاهده (PKBS) برای سنجش اختلالات رفتاری است. داده های حاصل از طریق آزمون تی مستقل و وابسته تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد بین میانگین پیش آزمون و پس آزمون مشکلات رفتاری درونی (p£0.001) و بیرونی (p£0.001) دختران پیش دبستانی گروه تجربی تفاوت معنی داری وجود دارد. نتایج آزمون تی مستقل نشان می دهد که بین پس آزمون مشکلات رفتاری درونی (p<0.05) گروه تجربی و کنترل و بیرونی آنها (p<0.01) تفاوت معنی داری به نفع گروه تجربی وجود دارد. بین میانگین پیش آزمون و پس آزمون مشکلات رفتاری درونی (p=0.69) و بیرونی (p=0.23) گروه کنترل تفاوت معنی داری مشاهده نشد.بحث و نتیجه گیری: بازی های پرورشی تاثیر معنی داری بر بهبود اختلالات رفتاری دختران پیش دبستانی دارد. لذا مناسب است در مراکز مربوط برای کودکانی که اختلالات رفتاری دارند, بازی های پرورشی به عنوان یک برنامه درمانی غیر دارویی اعمال گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فروغی پور، حمید، و گودرزی، کوروش. (1396). تاثیر بازی های پرورشی بر اختلالات رفتاری درونی و بیرونی دختران پیش دبستانی. یافته، 19(5 (پیاپی 74) )، 27-33. SID. https://sid.ir/paper/80127/fa

    Vancouver: کپی

    فروغی پور حمید، گودرزی کوروش. تاثیر بازی های پرورشی بر اختلالات رفتاری درونی و بیرونی دختران پیش دبستانی. یافته[Internet]. 1396؛19(5 (پیاپی 74) ):27-33. Available from: https://sid.ir/paper/80127/fa

    IEEE: کپی

    حمید فروغی پور، و کوروش گودرزی، “تاثیر بازی های پرورشی بر اختلالات رفتاری درونی و بیرونی دختران پیش دبستانی،” یافته، vol. 19، no. 5 (پیاپی 74) ، pp. 27–33، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/80127/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button