مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی سبزوار در مورد دو روش آموزش (سنتی و مبتنی بر حل مساله) به صورت تلفیقی در فراگیری آناتومی

صفحات

 صفحه شروع 382 | صفحه پایان 389

چکیده

 مقدمه و هدف: در دهه اخیر ادغام دروس علوم تشریحی (Integration) و تغییر برنامه های آموزشی آناتومی از رویکرد ناحیه ای به سیستمیک در آموزش مورد توجه جدی قرار گرفته است و شناخت سبک های یادگیری دانشجویان که محور اصلی تعلیم و تربیت هستند در استراتژی آموزشی مهم می باشد. لذا این مطالعه به منظور بررسی سبک های یادگیری دانشجویان در آموزش آناتومی به روش سخنرانی و حل مساله Problem based learning (PBL) در گروه های کوچک طراحی و اجرا شد.مواد و روش ها: این مطالعه تحلیلی در سال 90-1389 در جامعه آماری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که واحد آناتومی را انتخاب نموده بودند, انجام شد. در این مطالعه 142 نفر شامل 51 دانشجوی پسر و 91 دانشجوی دختر شرکت نمودند. پس از توضیح سبک های یادگیری, آموزش آناتومی به صورت سنتی (سخنرانی) و حل مساله در گروه های کوچک صورت گرفت. آموزش آناتومی ابتدا به صورت معلم محوری و سپس بر اساس اهداف طرح درس به صورت حل مساله در گروه های کوچک شش نفری اجرا شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه جمع آوری و با نرم افزار SPSS 11.5 با آزمون مجذور کای دو و آنووا تجزیه و تحلیل شدند. مقادیر P کمتر از 0.05 معنی دار در نظر گرفته شد.یافته ها: دانشجویان آموزش آناتومی به روش توام (سخنرانی و حل مساله) را بهتر از هر یک از دو روش سخنرانی و یا حل مساله به تنهایی بیان نمودند. بین انتخاب اولویت اول آموزش ناتومی (مبتنی بر حل مساله و سنتی) و جنسیت دانشجویان اختلاف معنی داری آماری مشاهده شد (P<0.001), در حالی که بین سبک های یادگیری شنیداری و دیداری با هر یک از دو روش تدریس اختلاف معنی داری مشاهده نشد (P=0.10 و P=0.79).نتیجه گیری: از دیدگاه دانشجویان آموزش آناتومی به روش توام (سخنرانی و حل مساله) بهتر از هر یک از دو روش سخنرانی و یا حل مساله به تنهایی ارزیابی گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گل محمدی، رحیم، و دشتی، غلامرضا. (1391). بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی سبزوار در مورد دو روش آموزش (سنتی و مبتنی بر حل مساله) به صورت تلفیقی در فراگیری آناتومی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 19(4 (مسلسل 66))، 382-389. SID. https://sid.ir/paper/81984/fa

    Vancouver: کپی

    گل محمدی رحیم، دشتی غلامرضا. بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی سبزوار در مورد دو روش آموزش (سنتی و مبتنی بر حل مساله) به صورت تلفیقی در فراگیری آناتومی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1391؛19(4 (مسلسل 66)):382-389. Available from: https://sid.ir/paper/81984/fa

    IEEE: کپی

    رحیم گل محمدی، و غلامرضا دشتی، “بررسی دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی سبزوار در مورد دو روش آموزش (سنتی و مبتنی بر حل مساله) به صورت تلفیقی در فراگیری آناتومی،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 19، no. 4 (مسلسل 66)، pp. 382–389، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/81984/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button