مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,284
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

653
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل ارتقای آموزش درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 179

چکیده

 توسعه دانش پزشکی بدون تکیه بر دانش آناتومی امکان پذیر نیست, چرا که علم تشریح در این زمینه دارای نقش محوری است. این مطالعه با هدف بررسی دیدگاه های دانشجویان پزشکی در مورد عوامل موثر بر آموزش درس آناتومی در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد. این مطالعه مقطعی توصیفی-تحلیلی در دانشجویان مقطع دکتری رشته پزشکی ورودی سال های 1390-91 دانشگاه جندی شاپور اهواز به روش سرشماری انجام گرفت. 202 دانشجو به پرسش نامه پاسخ دادند و وارد مطالعه شدند. پرسش نامه مورد استفاده برای جمع آوری داده ها توسط محقق ساخته شد و روایی و پایایی آن با آلفای کرونباخ (0.807) تایید شد. پرسش نامه دارای 27 سوال در زمینه اطلاعات جمعیت شناختی و عوامل تاثیرگذار بر آموزش درس آناتومی و روش تدریس بود. داده ها با استفاده از آزمون های من ویتنی و کروسکال والیس و نسخه 20 نرم افزار آماری Spss تجزیه و تحلیل گردید. اخلاق و شخصیت استاد, کیفیت و تعداد اجساد و مولاژ, ارائه جمع بندی در پایان تدریس, بیان نکات بالینی مرتبط با موضوع, رسم شکل به ترتیب بیشترین تاثیر را بر یادگیری درس آناتومی داشتند. اختلاف معناداری بین نظرات دانشجویان دختر و پسر در استفاده از پاورپوینت, رسم شکل, خلاصه نویسی استاد بر روی تابلو, ارائه جمع بندی در پایان تدریس و سایر متغیرهای مورد مطالعه وجود داشت, به طوری که دانشجویان دختر اعتقاد بیشتری به تاثیر عوامل ذکر شده بر آموزش آناتومی داشتند. اساتید علوم تشریح می توانند با لحاظ کردن تمام عواملی که بر آموزش بهتر تاثیر م گذارند, گامی موثر در جهت افزایش سطح یادگیری دانشجویان بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    پناهی، پگاه، بیاتی، مهدیه، بیاتی، وحید، و تیرکش، فاطمه. (1395). بررسی عوامل ارتقای آموزش درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 7(2)، 171-179. SID. https://sid.ir/paper/356080/fa

    Vancouver: کپی

    پناهی پگاه، بیاتی مهدیه، بیاتی وحید، تیرکش فاطمه. بررسی عوامل ارتقای آموزش درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1395؛7(2):171-179. Available from: https://sid.ir/paper/356080/fa

    IEEE: کپی

    پگاه پناهی، مهدیه بیاتی، وحید بیاتی، و فاطمه تیرکش، “بررسی عوامل ارتقای آموزش درس آناتومی از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 7، no. 2، pp. 171–179، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356080/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button