مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پدیدارشناسی دیدگاه دانش آموزان دوره متوسطه با هوش های چندگانه، نسبت به زبان انگلیسی و یادگیری آن

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 95

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر, بررسی دیدگاه دانش آموزان دوره ی دوم متوسطه ی با هوش های چندگانه از زبان انگلیسی و یادگیری آن است.روش: برای درک دیدگاه دانش آموزان از روش پدیدارشناسی تفسیری, رویکردهای پژوهش کیفی به کار رفت. برای مصاحبه, نمونه ها به صورت هدف مند, پس از بررسی هوش های چندگانه با کمک پرسش نامه ی آرمسترانگ و پرسش نامه ی تنظیم شده ی مک کللان و کنتی, از میان 33 دانش آموز سال سوم دوره ی دوم متوسطه و از هر نوع هوش دو نفر انتخاب شدند. داده ها به وسیله ی مصاحبه ی ژرف نیمه ساختاریافته و مشاهده ی هدف مند جمع آوری, نوشته و با روش پدیدارشناسی ون منن تحلیل شد.یافته ها: بر پایه ی یافته های پژوهش می توان دیدگاه این دانش آموزان را در پنج بخش دسته بندی و توصیف کرد که شامل نوع انگیزه ی یادگیری زبان, جایگاه اجتماعی زبان انگلیسی, محتوای کتاب, روش ارزشیابی و روش تدریس است.نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده ی وجود برخی عقاید نادرست در بین دانش آموزان است که باید اصلاح شود؛ باورهایی مانند دستور زبان گرایی, تصور سخت بودن یادگیری زبان, نوع نگاه به سطح اجتماعی زبان انگلیسی و نوع نگاه به فرهنگ و زبان بومی. از یافته های این پژوهش می توان برای شناخت بهتر دانش آموزان و درنتیجه به کارگیری روش های موثرتر تدریس, یادگیری و ارزشیابی استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، سمانه، مظفری پور، روح اله، و نوشی، موسی. (1396). پدیدارشناسی دیدگاه دانش آموزان دوره متوسطه با هوش های چندگانه, نسبت به زبان انگلیسی و یادگیری آن. تازه های علوم شناختی، 19(3 )، 83-95. SID. https://sid.ir/paper/82857/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی سمانه، مظفری پور روح اله، نوشی موسی. پدیدارشناسی دیدگاه دانش آموزان دوره متوسطه با هوش های چندگانه, نسبت به زبان انگلیسی و یادگیری آن. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1396؛19(3 ):83-95. Available from: https://sid.ir/paper/82857/fa

    IEEE: کپی

    سمانه شفیعی، روح اله مظفری پور، و موسی نوشی، “پدیدارشناسی دیدگاه دانش آموزان دوره متوسطه با هوش های چندگانه, نسبت به زبان انگلیسی و یادگیری آن،” تازه های علوم شناختی، vol. 19، no. 3 ، pp. 83–95، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82857/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button