مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

920
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

611
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نتایج خودارزیابی کار آموزان پزشکی، قبل و بعد از آموزش مهارت های پایه جراحی به روش آموزش ایستگاهی در مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در طی سال های 1383 تا 1387

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 26

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه مراکز آموزش مهارت های بالینی (Clinical Skills Centers), در آموزش مهارت های عملی به دانشجویان پزشکی جایگاه مهمی پیدا کرده است. در اینگونه مراکز, دانشجویان با روشها و فنون مختلف آموزش داده می شوند. یکی از این روشها, روش آموزش ایستگاهی است. هدف از این مطالعه, تعیین تاثیر این شیوه آموزشی از طریق مقایسه نتایج خودارزیابی دانشجویان از مهارت های پایه جراحی, قبل و بعد از آموزش است.روش کار: تحقیق حاضر یک مطالعه نیمه تجربی (Quasi Experimental) است که به بررسی میزان تاثیر یک دوره دو روزه آموزش مهارت های پایه جراحی بر افزایش مهارت های ذهنی و عملی کارآموزان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می پردازد.این مطالعه به روش خودارزیابی (Self assessment) در دانشجویان دوره کارآموزی پزشکی در سه گروه آموزش دهنده وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران, در طی سالهای 87-1383 انجام گرفته است. نمونه گیری به روش سرشماری و تعداد آن 268 نمونه, شامل 268 پیش آزمون و 268 پس آزمون بوده است. برای مقایسه تاثیر آموزش در افزایش مهارت پایه جراحی دانشجویان, از میانگین اختلاف نمرات خودارزیابی, قبل و بعد از آموزش استفاده شده و داده ها با آزمونهای آماری آنالیز واریانس یک طرفه (ANOVA), آزمون t زوج و آزمون نا پارامتری ویلکاکسون مورد تحلیل قرار گرفته است.نتایج: نمرات خودارزیابی دانشجویان در 17 موضوع نظری و 10 مهارت پایه جراحی, قبل و بعد از آموزش, به طور معنی داری ارتقا داشتند, در حالی که نتایج کار گروه های آموزش دهنده به طور جداگانه به طور معنی دار با یکدیگر اختلاف داشته اند (p<0.001) در این مطالعه, نتایج در سال های مختلف آموزشی با هم اختلاف معنی دار نداشته اند.نتیجه گیری: آموزش مهارت ها به شیوه ایستگاهی برای ارتقای مهارت های عملی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوی، سیدمنصور، دبیران، سهیلا، پناه خواهی، مهدی، آصفی، سارا، و ذاکرشهرک، قمر. (1389). نتایج خودارزیابی کار آموزان پزشکی, قبل و بعد از آموزش مهارت های پایه جراحی به روش آموزش ایستگاهی در مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در طی سال های 1383 تا 1387. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 8(2)، 15-26. SID. https://sid.ir/paper/84981/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی سیدمنصور، دبیران سهیلا، پناه خواهی مهدی، آصفی سارا، ذاکرشهرک قمر. نتایج خودارزیابی کار آموزان پزشکی, قبل و بعد از آموزش مهارت های پایه جراحی به روش آموزش ایستگاهی در مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در طی سال های 1383 تا 1387. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی[Internet]. 1389؛8(2):15-26. Available from: https://sid.ir/paper/84981/fa

    IEEE: کپی

    سیدمنصور رضوی، سهیلا دبیران، مهدی پناه خواهی، سارا آصفی، و قمر ذاکرشهرک، “نتایج خودارزیابی کار آموزان پزشکی, قبل و بعد از آموزش مهارت های پایه جراحی به روش آموزش ایستگاهی در مرکز آموزش مهارت های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در طی سال های 1383 تا 1387،” مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، vol. 8، no. 2، pp. 15–26، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/84981/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button